Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał.

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej.

Obecnie w całej Europie obserwujemy zmagania z pandemią, która mocno dotknęła również obszar edukacji. Nauczanie niemal z dnia na dzień przeniosło się do sieci, stanowiąc ogromne wyzwanie dla nauczycieli, szczególnie tych specjalizujących się w umiejętnościach praktycznych.

Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP) opublikowało analizę dotyczącą mobilności w kształceniu zawodowym w Polsce, przygotowaną przez ekspertki IBE Roksanę Pierwieniecką i Olgę Wasilewską.

Kalendarz wydarzeń

Lipca   2024
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

NASZE BADANIA