flaga RPTekst łatwy do czytania

Rada pozytywnie zaopiniowała projekty podstaw programowych

Rada pozytywnie zaopiniowała projekty podstaw programowych

Na VIII posiedzeniu Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty przyjęto stanowisko w sprawie projektu podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
Oświadczenie IBE PIB

Oświadczenie IBE PIB

Dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego zdecydował o ponownej analizie rekomendacji odnośnie możliwych zmian w sposobie zadawania czy oceniania prac domowych.
WIEM, UMIEM, DZIAŁAM. Zapraszamy na konferencję

WIEM, UMIEM, DZIAŁAM. Zapraszamy na konferencję

Wiedza, kompetencje oraz sprawczość w praktyce szkolnej – to główne tematy konferencji, która odbędzie się 19 listopada w Warszawie. Do udziału zapraszamy dyrektorów placówek oświatowych, kuratorów oświaty i nauczycieli. 

ADHD w klasie. Pobierz poradnik dla nauczycieli

ADHD w klasie. Pobierz poradnik dla nauczycieli

Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń, z jakimi mierzą się nauczyciele w codziennej pracy. Zapraszamy do zapoznania się z naszą najnowszą publikacją.

23 maja w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie z interesariuszami projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”. Zainaugurowało one prace grupy konsultacyjnej. Celem prac grupy jest konsultacja obszarów, w których będą prowadzone analizy opracowywane w projekcie, a także wnioski i rekomendacje z tych analiz.

Do udziału w grupie konsultacyjnej zaproszeni zostali przedstawiciele ministerstw, środowisk naukowych, organizacji zrzeszających jednostki samorządu terytorialnego, instytucji kształcenia i doskonalenia nauczycieli, organizacji zrzeszających kadry oświaty i rodziców oraz organizacji pozarządowych i innych partnerów społecznych.

Na spotkaniu przedstawiono założenia projektu i prac grupy konsultacyjnej oraz propozycje 22 obszarów tematycznych, które zostały wyłonione spośród propozycji zgłoszonych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz członków grupy konsultacyjnej. Wnioski z dyskusji wokół przedstawionych obszarów tematycznych będą stanowić podstawę wyłonienia tematów analiz prowadzonych w projekcie.

Kolejną analizę opracowaną z wykorzystaniem danych z badań międzynarodowych Instytut Badań Edukacyjnych przedstawi jesienią tego roku.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #MiedzynarodoweBadaniaKompetencji