flaga RPTekst łatwy do czytania

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

"Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych” to pierwsza w Polsce tak szeroka diagnoza dobrostanu szkolnego uczniów uczących się w zróżnicowanych środowiskach. Publikacja powstała na podstawie badań zrealizowanych przez IBE PIB w...

Polska szkoła w świecie migracji – konferencja o przyszłości edukacji

Polska szkoła w świecie migracji – konferencja o przyszłości edukacji

Konferencja zgromadzi ekspertów, praktyków i decydentów, aby przedstawić najnowsze dane o sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji w polskich szkołach oraz omówić wyzwania i kierunki dalszych działań.

IBE PIB prezentuje Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej

IBE PIB prezentuje Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej

Zapraszamy do zapoznania się z Profilem absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej. To nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji.
Autorytet jako wsparcie czy przeszkoda dla kobiet w spektrum autyzmu?

Autorytet jako wsparcie czy przeszkoda dla kobiet w spektrum autyzmu?

Zapraszamy do zapoznania się z nowym artykułem z kwartalnika EDUKACJA, który podejmuje ważny temat – wpływu autorytetu na funkcjonowanie kobiet w spektrum autyzmu w codziennych relacjach.

23 maja w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie z interesariuszami projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”. Zainaugurowało one prace grupy konsultacyjnej. Celem prac grupy jest konsultacja obszarów, w których będą prowadzone analizy opracowywane w projekcie, a także wnioski i rekomendacje z tych analiz.

Do udziału w grupie konsultacyjnej zaproszeni zostali przedstawiciele ministerstw, środowisk naukowych, organizacji zrzeszających jednostki samorządu terytorialnego, instytucji kształcenia i doskonalenia nauczycieli, organizacji zrzeszających kadry oświaty i rodziców oraz organizacji pozarządowych i innych partnerów społecznych.

Na spotkaniu przedstawiono założenia projektu i prac grupy konsultacyjnej oraz propozycje 22 obszarów tematycznych, które zostały wyłonione spośród propozycji zgłoszonych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz członków grupy konsultacyjnej. Wnioski z dyskusji wokół przedstawionych obszarów tematycznych będą stanowić podstawę wyłonienia tematów analiz prowadzonych w projekcie.

Kolejną analizę opracowaną z wykorzystaniem danych z badań międzynarodowych Instytut Badań Edukacyjnych przedstawi jesienią tego roku.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #MiedzynarodoweBadaniaKompetencji