Za nami pierwsza konferencja projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”. Wystąpienia konferencyjne dotyczyły doświadczeń krajowych i międzynarodowych związanych z podnoszeniem umiejętności podstawowych osób dorosłych.
W konferencji wzięło udział około 150 gości, w tym przedstawiciele Komisji Europejskiej, Niemieckiego Instytutu Kształcenia Dorosłych, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz szerokie grono osób zajmujących się uczeniem dorosłych.
Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z działaniami na rzecz poprawy umiejętności podstawowych w Europie, a w szczególności z projektem, którego celem jest podnoszenie kompetencji finansowych osób dorosłych w Niemczech.
Duże zainteresowanie uczestników wzbudziły prezentacje dotyczące warunków rekrutacji grantobiorców w projekcie „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych” oraz struktura modelu wsparcia edukacyjnego. W sesji pytań i odpowiedzi Monika Wojciechowska (FRSE) i Sylwia Walicka (IBE) udzielały szczegółowych informacji podmiotom, które chciałyby opracować i zgłosić modele do projektu.
Odbył się także panel dyskusyjny, który był poświęcony kształceniu dorosłych z niepełnosprawnościami W dyskusji wzięli udział przedstawiciele Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Fundacji Aktywizacja oraz Instytutu Niezależnego Życia. Panel moderował Piotr Krasuski, dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.
„Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”
Głównym celem projektu jest wsparcie osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych, do których zalicza się m.in. umiejętności cyfrowe, rozumienie i tworzenie informacji oraz rozumowanie matematyczne. Liderem projektu jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Rola Instytutu Badań Edukacyjnych jako partnera projektu polega m.in. na: prowadzeniu badań i analiz, opracowaniu zasad przeprowadzania walidacji, a także na współpracy z grantobiorcami prowadzącymi pilotaże modeli wsparcia grupy docelowej.