Pożegnanie
7 maja 2016 roku odeszła dr Magdalena Szpotowicz, wybitna specjalistka w zakresie dydaktyki języków obcych, członek Rady Naukowej i Kierownik Pracowni Języków Obcych Instytutu.
7 maja 2016 roku odeszła dr Magdalena Szpotowicz, wybitna specjalistka w zakresie dydaktyki języków obcych, członek Rady Naukowej i Kierownik Pracowni Języków Obcych Instytutu.
"Powrót mistrza!" – pod takim hasłem 3 i 4 czerwca w Warszawie odbędzie się III Ogólnopolski Kongres Tutoringu organizowany przez Collegium Wratislaviense. Jest to wyjątkowe spotkanie pasjonatów wysokiej jakości edukacji i indywidualizacji procesu nauczania: tutorów, nauczycieli i edukatorów chcących bliżej poznać tutoring i zobaczyć, jak działa w praktyce.
Już 10 maja uczniowie klas III i V z ponad 5 tysięcy szkół podstawowych wezmą udział w diagnozach kompetencji z języka polskiego, a tydzień później – z matematyki i – po raz pierwszy – umiejętności przyrodniczych.
Minister Edukacji Narodowej poszukuje kandydatów na następujące stanowiska:
Pomóżcie nam zrozumieć, jak to jest stawać się dorosłym w XXI wieku! Weźcie udział w konkursie fotograficznym, wysyłając prace, w których znajdą odbicie Wasze refleksje, obawy i doświadczenia i zbierajcie nagrody. You(th)Vision: Becoming adult today DOROSŁOŚĆ – Z CZYM TO SIĘ (fotografu)JE
W Polsce 44,6% dzieci uczestniczy w przynajmniej jednym typie zajęć dodatkowych. W województwach opolskim, podlaskim i kujawsko-pomorskim co drugie dziecko brało udział w takich zajęciach. Wśród dorosłych najczęściej dokształcają się mieszkańcy województwa opolskiego, najrzadziej mieszkańcy kujawsko-pomorskiego. Tylko w 6 województwach komputer ma domu ponad 80% rodzin. Smartfony najczęściej mają Małopolanie (ponad 49% gospodarstw), a najrzadziej rodziny w zachodniopomorskim (28%).
Czy podstawa programowa wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej sprzyja uczeniu przyrody przez badanie? Jakie są, realizowane w Polsce lub za granicą, dobre praktyki w tym zakresie? Jakie metody i formy pracy z dziećmi wyzwalają w nich postawę badawczą? Eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych wydali poradnik dla nauczycieli „Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna” i zachęcają szkoły do udziału w diagnozach trzecio- i piątoklasistów.
IBE uruchamia w Polsce międzynarodowy projekt CoLab “Promoting innovative collaborative teaching and learning”, realizowany przez konsorcjum 7 europejskich instytucji. Projekt dotyczy wsparcia rozwoju zawodowego nauczycieli w zakresie innowacyjnych metod i form nauczania na lekcjach, a przede wszystkim stosowania formy pracy grupowej uczniów (tzw. collaborative learning).