Tekst łatwy do czytania

Mentoring in the process of teachers’ professional advancement as perceived by mentors

Success in the teaching profession is largely determined by adequate preparation for the profession. Mentoring is one of the most effective tools for building and empowering educators’ competence profile.

The main aim of the article is to explore the opinions of Polish teacher-to-teacher mentors on the mentoring they provide to their less experienced colleagues.The first section provides a brief overview of how mentoring is presently understood in international scholarly discourse. Afterwards, the results of the empirical study are presented. The empirical research addresses three main issues: the qualities and skills a mentor should possess, the values important in mentoring and the implementation of the mentoring role. The final section presents research conclusions.

Pobierz plik PDF

Najnowsze artykuły

Resilience edukacyjna, czyli kilka refleksji i analiz teoretycznych na temat „odpornych” uczniów, nauczycieli i szkół

  • Karol Konaszewski, Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz, Janusz Surzykiewicz

Rola cech indywidualnych w wyborze strategii uczenia się języków obcych osób dwu- i wielojęzycznych

  • Mateusz Jan Dudka, Grażyna Krasowicz-Kupis

Skuteczność programów wzmacniających odporność psychiczną (resilience) w świetle syntezy badań eksperymentalnych

  • Łukasz Szwejka, Mirosław Rewera, Piotr T. Nowakowski

Nieobecności szkolne a szanse na edukacyjny sukces

  • Aleksandra Jasińska-Maciążek, Roman Dolata