Proces aplikacji myśli pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego we współczesnej edukacji w Polsce i na świecie – efekt synergii teorii i praktyki pedagogicznej

Celem artykułu jest ukazanie przebiegu i zakresu procesu udostępniania i wdrażania podstaw teoretycznych i materiałów metodycznych według koncepcji pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego we współczesnej edukacji w Polsce i na świecie

Obejmuje on badania naukowe w ramach indywidualnych i zespołowych zadań i projektów badawczych realizowanych od 2013 r. w Instytucie Pedagogiki KUL Jana Pawła II pod kierunkiem s. dr hab. Marii Opieli, prof. KUL, także w interdyscyplinarnych zespołach badawczych. Zasięg zainteresowania i oddziaływania aplikacji produktów, będących wynikiem badań naukowych i prac rozwojowych, jest międzynarodowy. Jest to efekt twórczej współpracy oraz synergii teorii i praktyki pedagogicznej, co potwierdza znaczenie wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa.

W procesie udostępniania i wdrażania podstaw teoretycznych i materiałów metodycznych w koncepcji E. Bojanowskiego w praktyce pedagogicznej w Polsce i na świecie można wyróżnić trzy etapy, co zostało przedstawione w niniejszym artykule. Rzeczywisty wpływ i jego zasięg został opisany i zobrazowany danymi na podstawie zachowanej dokumentacji przekazania produktów badań oraz statystyki wyświetleń i pobrań udostępnionych publikacji. W podsumowaniu wskazano na konieczność kontynuacji badań naukowych we wzajemnej, twórczej współpracy teorii i praktyki pedagogicznej.

Pobierz plik PDF

Najnowsze artykuły

Teaching forgiveness: Exploring psychoeducational and therapeutic strategies to foster well-being

  • Sebastian Binyamin Skalski Bednarz, Loren L. Toussaint, Jon R. Webb

Uwarunkowania gotowości nauczycieli do doskonalenia własnych kompetencji moralnych

  • Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Skuteczność zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach wysokościowych

  • Michał Kędra, Rafał Muda, Paweł Rosiński

The opinions of adolescents on the methodics of religious education in Poland

  • Marta Buk-Cegiełka, Helena Słotwińska, Janusz Mariański, Paweł Mąkosa, Radosław Rybarski

Fear of taking math exams in the time of COVID-19

  • Jolanta Perek-Białas, Paweł Grygiel, Roman Dolata, Paulina Skórska