Proces aplikacji myśli pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego we współczesnej edukacji w Polsce i na świecie – efekt synergii teorii i praktyki pedagogicznej

Celem artykułu jest ukazanie przebiegu i zakresu procesu udostępniania i wdrażania podstaw teoretycznych i materiałów metodycznych według koncepcji pedagogicznej Edmunda Bojanowskiego we współczesnej edukacji w Polsce i na świecie

Obejmuje on badania naukowe w ramach indywidualnych i zespołowych zadań i projektów badawczych realizowanych od 2013 r. w Instytucie Pedagogiki KUL Jana Pawła II pod kierunkiem s. dr hab. Marii Opieli, prof. KUL, także w interdyscyplinarnych zespołach badawczych. Zasięg zainteresowania i oddziaływania aplikacji produktów, będących wynikiem badań naukowych i prac rozwojowych, jest międzynarodowy. Jest to efekt twórczej współpracy oraz synergii teorii i praktyki pedagogicznej, co potwierdza znaczenie wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa.

W procesie udostępniania i wdrażania podstaw teoretycznych i materiałów metodycznych w koncepcji E. Bojanowskiego w praktyce pedagogicznej w Polsce i na świecie można wyróżnić trzy etapy, co zostało przedstawione w niniejszym artykule. Rzeczywisty wpływ i jego zasięg został opisany i zobrazowany danymi na podstawie zachowanej dokumentacji przekazania produktów badań oraz statystyki wyświetleń i pobrań udostępnionych publikacji. W podsumowaniu wskazano na konieczność kontynuacji badań naukowych we wzajemnej, twórczej współpracy teorii i praktyki pedagogicznej.

Pobierz plik PDF

Aktualny numer kwartalnika EDUKACJA

Edukacja 01 2023 okladka

Metoda ABR w badaniu opinii studentów na temat przestrzeni twórczej na uczelni – przedstawienie projektu badawczego

  • Magdalena Sasin, Martyna Justyńska, Anna Majewska-Owczarek, Monika Modrzejewska-Świgulska