Uniwersytety otwarte funkcjonujące przy polskich uczelniach – specyficzny wymiar edukacji ustawicznej i międzypokoleniowej

  Pobierz plik PDF

Celem niniejszego artykułu było scharakteryzowanie edukacji ustawicznej i międzypokoleniowej realizowanej w ramach działalności 14 sformalizowanych uniwersytetów otwartych działających przy uczelniach w Polsce. Zastosowano jakościową metodę zbierania danych w postaci przeszukiwania źródeł wtórnych. Polskie uniwersytety otwarte są obecnie centrami edukacji otwartej oferującymi usługi edukacyjne adresowane do wszystkich grup wiekowych. Dzięki nim, chętne osoby, niezależnie od wykształcenia, pochodzenia, statusu majątkowego, wyznania, płci, mogą nabywać wiedzę oraz podwyższać kompetencje ogólne i zawodowe. Jest to niezwykle cenne w dobie dynamicznych przemian społecznych i demograficznych, które obligują również nasze społeczeństwo do intensyfikacji działań na rzecz realizacji idei longlife learningu.

Najnowsze artykuły

Teaching forgiveness: Exploring psychoeducational and therapeutic strategies to foster well-being

  • Sebastian Binyamin Skalski Bednarz, Loren L. Toussaint, Jon R. Webb

Uwarunkowania gotowości nauczycieli do doskonalenia własnych kompetencji moralnych

  • Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Skuteczność zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach wysokościowych

  • Michał Kędra, Rafał Muda, Paweł Rosiński

The opinions of adolescents on the methodics of religious education in Poland

  • Marta Buk-Cegiełka, Helena Słotwińska, Janusz Mariański, Paweł Mąkosa, Radosław Rybarski

Fear of taking math exams in the time of COVID-19

  • Jolanta Perek-Białas, Paweł Grygiel, Roman Dolata, Paulina Skórska