flaga RPTekst łatwy do czytania

Troska o kulturę prawną wśród celów edukacji kulturalnej

  Pobierz plik PDF

W niniejszym artykule podejmuje się próbę zdefiniowania pola edukacji kulturalnej jako formacji osobowościowej. Dostrzeżona zostaje ranga i znaczenie dorobku polskiej pedagogiki społecznej. Odnosząc się do czołowych twórców: Heleny Radlińskiej, Stefani Sempołowskiej, Ireny Sendlerowej, Janusza Korczaka, Henryka Jordana, autorka dowodzi, że troska o grupy społecznie marginalizowane była zawsze w centrum działań pedagogicznych. A przy tym dbałość o kulturę prawną stanowiła wyraźny rys pedagogiki społecznej i wciąż pozostaje wyzwaniem dla edukacji kulturalnej.

Najnowsze artykuły

Przeciwdziałanie lękowi przed matematyką: Co mogą zrobić rodzice i nauczyciele?

  • Monika Szczygieł, Dominika Lipińska

Kształtowanie kontroli wolicjonalnej u dzieci i młodzieży: Stan wiedzy o czynnikach wychowawczych

  • Katarzyna Drożdżal, Stefan Dunin-Wąsowicz

Resilience edukacyjna, czyli kilka refleksji i analiz teoretycznych na temat „odpornych” uczniów, nauczycieli i szkół

  • Karol Konaszewski, Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz, Janusz Surzykiewicz

Narcissism on Venus and Mars: The Impact of Sex on Types of Narcissistic Behaviors

  • Seweryn Nogalski, Radosław Rogoza