Prof. Małgorzata Sekułowicz jest kierownikiem Katedry Nauk Społecznych i Promocji Zdrowia w AWF we Wrocławiu. Współpracuje też z Instytutem Psychologii w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od 1 sierpnia prof. Sekułowicz jest także redaktor naczelną czasopisma naukowego „Edukacja” wydawanego przez Instytut Badań Edukacyjnych.
Od 2010 do 2017 r. była członkiem Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zastępcą przewodniczącego Komisji Kształcenia oraz polskim przedstawicielem w European Network on Teacher Education Policies w latach 2011–2018. Od 2015 r., decyzją Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, jest członkiem Rady Naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych. Od czerwca 2017 r. jest koordynatorem prac nad przygotowaniem nowego standardu kształcenia nauczycieli.
Prof. Sekułowicz jest członkiem licznych stowarzyszeń polskich i zagranicznych oraz Rad Naukowych czasopism o międzynarodowym zasięgu. Jest recenzentem w polskich i międzynarodowych czasopismach, w tym „The Journal of Autism and Developmental Disorder”, „The Journal of International Association of Special Education”, oraz „The Journal of Psychiatry and Clinical Psychology”. Jej zainteresowania badawcze dotyczą w szczególności następującej tematyki:
- Autystyczne Spektrum Zaburzeń z uwzględnieniem pomocy dzieciom i ich rodzinom, w poszukiwaniu skutecznych sposobów terapii i rehabilitacji,
- wczesna interwencja rehabilitacyjna,
- stres rodzicielski, strategie radzenia sobie z nim a ryzyko wypalania się sił u rodziców dzieci z niepełnosprawnością; rola zasobów w procesie adaptacji rodzicielskiej,
- kompetencje i umiejętności nauczycieli a ryzyko wypalenia zawodowego,
- problemy komunikacyjne w relacjach z pracownikami medycznymi (zwłaszcza lekarzami i pielęgniarkami, dziecko z autyzmem i jego rodzice),
- uważność, współodczuwanie i prężność jako czynniki chroniące i przeciwdziałające stresowi zawodowemu i ryzyku wypalenia wśród lekarzy.
Kwartalnik naukowy „Edukacja” wydawany jest przez Instytut Badań Edukacyjnych i ukazuje się nieprzerwanie od 1983 r. Publikuje artykuły z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii i dyscyplin pokrewnych. W kwartalniku ukazują się także opracowania dotyczące polskiego systemu edukacji.