Podsumowanie IMPACT’24 w Poznaniu

Za nami IMPACT’24, czyli największe wydarzenie technologiczno-gospodarcze w Europie Środkowo-Wschodniej. 2 dni, 9 interaktywnych scen, 23 ścieżki tematyczne i dziesiątki wybitnych speakerów. Instytut Badań Edukacyjnych, który był partnerem wydarzenia IMPACT’24, reprezentował Michał Nowakowski.

Szeroka i niezwykle aktualna tematyka prezentowana przez wybitnych ekspertów to znak rozpoznawczy każdej edycji IMPACT. W tym roku ponad 6000 widzów śledziło w Poznaniu dyskusje dotyczące: sztucznej inteligencji, nowych technologii, przemysłu 5.0, cyberbezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju, przemysłu kosmicznego, marketingu, kultury, biznesu i wielu, wielu innych.

W drugim dniu IMPACT’24 odbyła się ważna dyskusja dotycząca edukacji, technologii i rynku pracy:

„Przyszłość edukacji w społeczeństwach przyszłości: Jak adaptować systemy edukacyjne do ciągłych zmian technologicznych i zawodowych?”.

Michał Nowakowski, lider projektu “Mikropoświadczenia - pilotaż nowego rozwiązania wspierającego uczenie się przez całe życie” z Instytutu Badań Edukacyjnych, wziął udział w tym panelu. Poza nim w gronie ekspertów znaleźli się: Maria Mrówczyńska, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Piotr Dardziński, Politechnika Warszawska, Anna Marciniak, NCBR. Dyskusję moderował Boguslaw Chrabota, Rzeczpospolita.

Michał Nowakowski w swoim wystąpieniu skoncentrował się na nowoczesnym rozwiązaniu dla edukacji i rynku pracy, jakim są mikropoświadczenia. W jednej z wypowiedzi przytoczył istotne dane:

Według badań CEDEFOP 94% przedstawicieli uczelni z całej Europy uznało mikropoświadczenia za skuteczny sposób na podniesienie atrakcyjności i efektywności edukacji wyższej. Z kolei badania i raport OPI wskazują, że mikropoświadczenia będą kluczowym elementem w przyszłości edukacji wyższej - tak oceniają je zarówno przedstawiciele szkolnictwa wyższego, jak i studenci i absolwenci. W Instytucie Badań Edukacyjnych, realizując projekt FERS, opracowujemy standardy dla mikropoświadczeń, które mogłyby być wdrożone w ramach krajowej polityki edukacyjnej.



#funduszeUE #FunduszeEuropejskie