Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!

Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE-PIB) zaprasza do udziału w konsultacjach pierwszej wersji profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Dokument powstał w oparciu o rozmowy z przedstawicielami szkół, szkolnictwa wyższego oraz...

Nowy raport IBE PIB: Kompetencje kluczem do sukcesu na rynku pracy – wyniki badania PIAAC 2023

Nowy raport IBE PIB: Kompetencje kluczem do sukcesu na rynku pracy – wyniki badania PIAAC 2023

W szybko zmieniającym się świecie kompetencje dorosłych stają się kluczowym zasobem – zarówno dla indywidualnych szans zawodowych, jak i dla całej gospodarki. Przedstawiamy raport tematyczny pt. „Umiejętności na polskim rynku pracy”,...

Jak ocenianie może motywować uczniów do nauki? - podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego w Poznaniu

Jak ocenianie może motywować uczniów do nauki? - podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego w Poznaniu

Wydarzenie zgromadziło ekspertów od nauczania i oceniania, dyrektorów, nauczycieli, którzy podczas prelekcji, dyskusji i rozmów omawiali kwestię oceniania w polskiej szkole.
Polska dołączyła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Polska dołączyła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Badanie SSES prowadzone jest przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) i ma na celu ocenę poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym, a także identyfikację czynników szczególnie istotnych z...

Dział aktualności - znak graficzny

Badanie ewaluacyjne projektu Szkoła dostępna dla wszystkich – szkolenia nauczycieli specjalistów w zakresie udzielania adekwatnego do potrzeb wsparcia uczniom, rodzicom i nauczycielom

Głównym celem badania ewaluacyjnego była ocena skuteczności projektu oraz jakości wsparcia z perspektywy kluczowych grup zaangażowanych w jego realizację. Cele szczegółowe obejmowały:
1. Ocenę realizacji założeń operacyjnych projektu, takich jak dotarcie do grup docelowych, realizację zaplanowanych prac oraz osiągnięcie założonych wskaźników;
2. Analizę procesu rekrutacji i selekcji placówek edukacyjnych, w tym ocenę struktury placówek, zgodności struktury uczestników z założeniami projektu oraz skuteczności systemu selekcji;
3. Ocenę realizacji szkoleń, warsztatów i konsultacji, w tym analizę liczby uczestników, dostępności i jakości wsparcia oraz ewaluację materiałów szkoleniowych i narzędzi diagnostycznych;
4. Analizę realizacji interwencji w przedszkolach i szkołach, obejmującą ocenę liczby i rodzajów interwencji, ich skuteczności oraz czynników wpływających na wybór i skuteczność interwencji.

Więcej informacji dostępne na stronie projektu.

Pobierz (plik PDF)