flaga RPTekst łatwy do czytania

Prezentacja Profilu dla szkół średnich. Trwają zapisy na webinar

Prezentacja Profilu dla szkół średnich. Trwają zapisy na webinar

Zapraszamy na ostatnie spotkanie online poświęcone Profilowi absolwenta i absolwentki dla szkół ponadpodstawowych. Webinar rozpocznie się 30 czerwca o godz. 16.30.
Konkurs MEN na studia podyplomowe dla przyszłych nauczycieli zawodów

Konkurs MEN na studia podyplomowe dla przyszłych nauczycieli zawodów

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło konkurs na organizację studiów podyplomowych przygotowujących do pracy nauczyciela w kształceniu zawodowym. To szansa na zdobycie nowych kwalifikacji i praktycznego doświadczenia.
Przewodnik dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi

Przewodnik dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi

Wybór szkoły ponadpodstawowej to jeden z najważniejszych momentów w życiu młodej osoby. Dlatego eksperci IBE PIB przygotowali kompleksowy przewodnik z myślą o uczniach, ich rodzicach oraz nauczycielach.
Wyniki międzynarodowego badania TALIS poznamy w październiku

Wyniki międzynarodowego badania TALIS poznamy w październiku

Badanie TALIS dostarcza rzetelnych danych, które pomagają lepiej zrozumieć sytuację nauczycieli oraz potrzeby szkół. Zyskamy tym samym wiedzę, która pozwoli wspierać szkoły, nauczycieli i uczniów.

Konieczność łączenia tradycyjnych zadań specjalistów i specjalistek szkolnych (jak np. ocena, interwencje indywidualne) z nowymi zadaniami (np. konsultacje, współpraca interdyscyplinarna i udział w zespołach, przywództwo, rzecznictwo) wynika z pogłębiającej się różnorodności społeczności uczniowskich oraz z dużej skuteczności działań proaktywnych (np. uniwersalnego projektowania w edukacji; zob. King-Sears i in., 2023). W realizowanym projekcie zasoby nauczycieli specjalistów i nauczycielek specjalistek w zakresie kompetencji
i właściwości sprzyjających realizowaniu praktyk włączających stanowiły przedmiot badań podłużnych (pretest–posttest). Innymi słowy, pomiar wybranych konstruktów opisujących podejście nauczycieli i nauczycielek do idei włączania oraz ich zasoby kompetencyjne odbywał się na początku i na końcu realizacji projektu. Pobierz (plik PDF)