Eksperci IBE przedstawiają wyniki analizy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych ICCS, PISA i PIRLS oraz przeglądu literatury na temat krytycznego myślenia i umiejętności rozpoznawania dezinformacji.
Zapraszamy do przeczytania publikacji: Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji. Wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury
Autorzy na podstawie szerokiego przeglądu literatury przedstawiają kluczowe wnioski na temat krytycznego myślenia oraz skutecznych sposobów rozwijania wśród uczniów umiejętności oceny informacji i odporności na dezinformację. Następnie, analizując różne dane, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych, szukają odpowiedzi na pytania: czy polska szkoła uczy krytycznego myślenia, czy polscy uczniowie potrafią krytycznie myśleć oraz czy polscy uczniowie podchodzą krytycznie do informacji znalezionych w internecie.
Publikacja zawiera także rekomendacje dla polityki edukacyjnej dotyczące rozwijania umiejętności krytycznego myślenia wśród dzieci i młodzieży.
Analiza powstała w ramach projektu IBE: Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE #MiedzynarodoweBadaniaKompetencji