bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

EFC baner nagroda ico

IV edycja konkursu o Nagrodę im. prof. Romana Czerneckiego

Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego przyznawana jest w trzech kategoriach - publicystycznej, naukowej i specjalistycznej. Zgłoszenia przyjmowane są do 30 czerwca br. Więcej
digita workshop

Path2Integrity: przetwarzanie danych osobowych w badaniach naukowych

Zaprasza studentów wszystkich kierunków na interaktywny warsztat online poświęcony rzetelności badawczej, organizowany w ramach projektu Path2Integrity. Uczestnicy spotkania otrzymają międzynarodowy certyfikat uczestnictwa podpisany przez przedstawicieli Komisji Europejskiej.  Więcej
Mask Group 332x

IBE uczestnikiem międzynarodowego projektu TRANSVAL-EU

Instytut Badań Edukacyjnych dołączył do międzynarodowego projektu TRANSVAL-EU. We współpracy z instytucjami z całej Europy zaprojektuje rozwiązania dotyczące kwalifikacji transwersalnych (przekrojowych). Więcej
innoform ico

IBE partnerem konferencji INNOFORM

Już 20 kwietnia br. rozpoczyna się największa w Polsce konferencja dedykowana branży narzędziowo-przetwórczej. Podczas trzech dni wypełnionych spotkaniami i dyskusjami nie zabraknie także tematów związanych ze Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji. Więcej
grafika 100 1001

Konkursy na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej w Brukseli i w Luksemburgu

Minister Edukacji i Nauki ogłosił konkursy na kandydatów na stanowiska w Szkołach Europejskich. Więcej
fot kk 2

Halo, tu Ziemia! Rozmowa z Katarzyną Kalinowską-Sinkowską o nauce, fake newsach i pożytkach z wątpliwości

Obserwujemy wysyp fake newsów i teorii, które doskonale udają dyskurs naukowy, opakowane są w pseudonaukowy język i podają spreparowane lub anegdotyczne dowody, które imitują dowody naukowe – mówi dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej

Jak wykorzystać wiedzę o mózgu w edukacji?

Zachęcamy do zapoznania się z raportem „Neuronauka i edukacja: Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” autorstwa dr Paula Howard’a-Jones’a z uniwersytetu w Bristolu (UK). Raport został właśnie przetłumaczony na język polski.

mozg

W raporcie znalazły się interesujące zagadnienia i odpowiedzi na pytania takie jak:

  • Czy nastolatki mogłyby osiągać lepsze wyniki w nauce, gdyby pozwolono im rano dłużej spać?
  • Jak nowe technologie mogą (pozytywnie i negatywnie) wpłynąć na proces uczenia się?
  • Czy "Gimnastyka Mózgu" działa i czy ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w lepszym uczeniu się?
Raport zawiera też obszerną wiedzę z zakresu poznania matematycznego, nauki czytania oraz wiele innych ciekawych zagadnień.
Polskie tłumaczenie oryginalnego raportu dr Paula Howard’a-Jones’a zostało przygotowane przez dr Krzysztofa Ciporę (Loughborough University, UK), dr Annę Bereś (UJ), Ewę Międzobrodzką (Vrije Universiteit Amsterdam)i Justynę Płachetkę (SWPS). Recenzentem naukowym tłumaczenia był prof. Włodzisław Duch (UMK).
Pełen raport „Neuronauka i edukacja: Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” i jego podsumowanie dostępne są pod tym linkiem.
Ministerstwo Edukacji NarodowejMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small