Zachęcamy do zapoznania się z raportem „Neuronauka i edukacja: Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” autorstwa dr Paula Howard’a-Jones’a z uniwersytetu w Bristolu (UK). Raport został właśnie przetłumaczony na język polski.
W raporcie znalazły się interesujące zagadnienia i odpowiedzi na pytania takie jak:
- Czy nastolatki mogłyby osiągać lepsze wyniki w nauce, gdyby pozwolono im rano dłużej spać?
- Jak nowe technologie mogą (pozytywnie i negatywnie) wpłynąć na proces uczenia się?
- Czy "Gimnastyka Mózgu" działa i czy ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w lepszym uczeniu się?
Raport zawiera też obszerną wiedzę z zakresu poznania matematycznego, nauki czytania oraz wiele innych ciekawych zagadnień.
Polskie tłumaczenie oryginalnego raportu dr Paula Howard’a-Jones’a zostało przygotowane przez dr Krzysztofa Ciporę (Loughborough University, UK), dr Annę Bereś (UJ), Ewę Międzobrodzką (Vrije Universiteit Amsterdam)i Justynę Płachetkę (SWPS). Recenzentem naukowym tłumaczenia był prof. Włodzisław Duch (UMK).
Pełen raport „Neuronauka i edukacja: Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” i jego podsumowanie dostępne są pod tym linkiem.