Tekst łatwy do czytania

O umiejętnościach Polaków z 3 perspektyw. Wnioski z konferencji IBE PIB „ZeRKnij w przyszłość!”

O umiejętnościach Polaków z 3 perspektyw. Wnioski z konferencji IBE PIB „ZeRKnij w przyszłość!”

Perspektywa zasobów danych, obywatela i rozwiązań systemowych - to trzy bloki tematyczne, które były podstawą do dyskusji o umiejętnościach podczas wydarzenia, które zgromadziło ekspertów ds. edukacji, rynku pracy i cyfryzacji. W centrum...

Jak sprawić, żeby edukacja była dostępna dla wszystkich? - IBE PIB na konferencji poświęconej edukacji włączającej

Jak sprawić, żeby edukacja była dostępna dla wszystkich? - IBE PIB na konferencji poświęconej edukacji włączającej

Konferencja „Let’s make inclusion happen! Inclusive education for a fair, resilient and competitive EU” już za nami. To międzynarodowe wydarzenie poświęcone edukacji włączającej zostało zorganizowane w ramach prezydencji Polski w Radzie...

Co dalej z edukacją przyrodniczą

Co dalej z edukacją przyrodniczą

Otaczający nas świat to system naczyń połączonych. Nauki przyrodnicze to klucz do tego, by kompleksowo opowiedzieć o nim dzieciom i pomóc im go zrozumieć. To dlatego w naszych propozycjach łącznie zwiększyliśmy liczbę godzin tych...

Opinie nauczycieli – wiemy, czego oczekują

Opinie nauczycieli – wiemy, czego oczekują

Mniej teorii – więcej praktyki, nowoczesne podejście do edukacji, więcej swobody i lepsze wsparcie dla nauczycieli – m.in. takie wnioski wynikają z podsumowania ankiet dla pracowników oświaty i konsultacji przeprowadzonych przez IBE PIB.

Dział badania- znak graficzny

Paweł Penszko, Olga Wasilewska, Instytut Badań Edukacyjnych

pażdziernik 2024

Autorzy na podstawie szerokiego przeglądu literatury przedstawiają kluczowe wnioski na temat krytycznego myślenia oraz skutecznych sposobów rozwijania wśród uczniów umiejętności oceny informacji i odporności na dezinformację. Następnie, analizując różne dane, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych, szukają odpowiedzi na pytania: czy polska szkoła uczy krytycznego myślenia, czy polscy uczniowie potrafią krytycznie myśleć oraz czy polscy uczniowie podchodzą krytycznie do informacji znalezionych w internecie.

Pobierz publikację (plik PDF)

Publikacja zawiera także rekomendacje dla polityki edukacyjnej.

W analizie uwzględniono dane z międzynarodowych badań porównawczych ICCS, PISA i PIRLS.

Analiza powstała w ramach projektu IBE: Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie