Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny

TIMSS 2023 – Ogłoszenie wyników najnowszej edycji badania

TIMSS 2023 – Ogłoszenie wyników najnowszej edycji badania

Zapraszamy na zapoznanie się z ogłoszeniem wyników badania TIMSS 2023, które odbyło się 4 grudnia 2024 roku. Główny organizator badania – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikuje międzynarodowy raport z...

Konferencja międzynarodowa: Global Forum

Konferencja międzynarodowa: Global Forum "Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation"

Wyzwania czekające edukację przyszłości, projektowanie i wdrażanie skutecznych programów nauczania, dyskusja nad polskim system edukacji i rozwiązaniami przygotowującymi uczniów do życia w świecie pełnym zmian - zapraszamy na...

Konferencja

Konferencja "Współczesna szkoła i absolwent przyszłości: efekt konsultacji społecznych oraz dalsze kroki"

Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej zapraszają do udziału w konferencji "Współczesna szkoła i absolwent przyszłości: efekty konsultacji społecznych oraz dalsze kroki".
Transmisja z konferencji

Transmisja z konferencji "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"

Chcesz poznać innowacyjne rozwiązania, które mogą zrewolucjonizować polski system edukacji? Interesujesz się najnowszymi badaniami oraz materiałami wspierającymi proces samodzielnego uczenia się uczniów? Jeśli tak, to zapraszamy na ważne...

Dział wydarzenia - znak graficzny

Dział badania- znak graficzny

Paweł Penszko, Olga Wasilewska, Instytut Badań Edukacyjnych

pażdziernik 2024

Autorzy na podstawie szerokiego przeglądu literatury przedstawiają kluczowe wnioski na temat krytycznego myślenia oraz skutecznych sposobów rozwijania wśród uczniów umiejętności oceny informacji i odporności na dezinformację. Następnie, analizując różne dane, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych, szukają odpowiedzi na pytania: czy polska szkoła uczy krytycznego myślenia, czy polscy uczniowie potrafią krytycznie myśleć oraz czy polscy uczniowie podchodzą krytycznie do informacji znalezionych w internecie.

Pobierz publikację (plik PDF)

Publikacja zawiera także rekomendacje dla polityki edukacyjnej.

W analizie uwzględniono dane z międzynarodowych badań porównawczych ICCS, PISA i PIRLS.

Analiza powstała w ramach projektu IBE: Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie