Paweł Penszko, Olga Wasilewska, Instytut Badań Edukacyjnych
pażdziernik 2024
Autorzy na podstawie szerokiego przeglądu literatury przedstawiają kluczowe wnioski na temat krytycznego myślenia oraz skutecznych sposobów rozwijania wśród uczniów umiejętności oceny informacji i odporności na dezinformację. Następnie, analizując różne dane, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych, szukają odpowiedzi na pytania: czy polska szkoła uczy krytycznego myślenia, czy polscy uczniowie potrafią krytycznie myśleć oraz czy polscy uczniowie podchodzą krytycznie do informacji znalezionych w internecie.
Pobierz publikację (plik PDF)
Publikacja zawiera także rekomendacje dla polityki edukacyjnej.
W analizie uwzględniono dane z międzynarodowych badań porównawczych ICCS, PISA i PIRLS.
Analiza powstała w ramach projektu IBE: Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie