Tekst łatwy do czytania

O umiejętnościach Polaków z 3 perspektyw. Wnioski z konferencji IBE PIB „ZeRKnij w przyszłość!”

O umiejętnościach Polaków z 3 perspektyw. Wnioski z konferencji IBE PIB „ZeRKnij w przyszłość!”

Perspektywa zasobów danych, obywatela i rozwiązań systemowych - to trzy bloki tematyczne, które były podstawą do dyskusji o umiejętnościach podczas wydarzenia, które zgromadziło ekspertów ds. edukacji, rynku pracy i cyfryzacji. W centrum...

Jak sprawić, żeby edukacja była dostępna dla wszystkich? - IBE PIB na konferencji poświęconej edukacji włączającej

Jak sprawić, żeby edukacja była dostępna dla wszystkich? - IBE PIB na konferencji poświęconej edukacji włączającej

Konferencja „Let’s make inclusion happen! Inclusive education for a fair, resilient and competitive EU” już za nami. To międzynarodowe wydarzenie poświęcone edukacji włączającej zostało zorganizowane w ramach prezydencji Polski w Radzie...

Co dalej z edukacją przyrodniczą

Co dalej z edukacją przyrodniczą

Otaczający nas świat to system naczyń połączonych. Nauki przyrodnicze to klucz do tego, by kompleksowo opowiedzieć o nim dzieciom i pomóc im go zrozumieć. To dlatego w naszych propozycjach łącznie zwiększyliśmy liczbę godzin tych...

Opinie nauczycieli – wiemy, czego oczekują

Opinie nauczycieli – wiemy, czego oczekują

Mniej teorii – więcej praktyki, nowoczesne podejście do edukacji, więcej swobody i lepsze wsparcie dla nauczycieli – m.in. takie wnioski wynikają z podsumowania ankiet dla pracowników oświaty i konsultacji przeprowadzonych przez IBE PIB.

Dział badania- znak graficzny

Jako zespół projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) łączymy się myślami z osobami i środowiskami dotkniętymi skutkami powodzi. Mamy świadomość, że w tej sytuacji nie tylko dorośli, ale również dzieci i młodzież odczuwają strach, lęk, niepokój, złość lub doświadczają poczucia bezradności. Wiemy, że jako nauczyciele na terenach objętych powodzią, sami będąc w trudnej sytuacji, stajecie przed szczególnym wyzwaniem dotyczącym udzielenia wsparcia swoim uczniom i uczennicom.

Przekazujemy pakiet materiałów do przeprowadzenia zajęć wychowawczych. Został on zbudowany w taki sposób, że wiele wskazówek dotyczących radzenia sobie w kryzysie może być wykorzystanych nie tylko przez dzieci i młodzież, ale również przez osoby dorosłe. Zachęcamy, żebyście, zapoznając się z materiałami, myśleli również o wzmacnianiu własnego poczucia dobrostanu. W samolocie dorosły zakłada maskę tlenową najpierw sobie, potem dziecku – skorzystajcie z tej wiedzy. Zaopiekujcie się najpierw własnymi emocjami i myślami, spróbujcie się ustabilizować, zanim zaczniecie pracę z uczniami. Skorzystajcie ze wskazówek i informacji zawartych w scenariuszach.

Pobierz (Plik PDF)