Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny

Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego

Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego

Zadaniem zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego, współutworzonego przez Ministrę Edukacji Narodowej, Barbarę Nowacką oraz Ministra Sportu i Turystyki, Sławomira Nitrasa, będzie opracowanie nie tylko podstawy programowej,...

IBE organizatorem konferencji

IBE organizatorem konferencji "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"

Chcesz poznać innowacyjne rozwiązania, które mogą zrewolucjonizować polski system edukacji? Interesujesz się najnowszymi badaniami oraz materiałami wspierającymi proces samodzielnego uczenia się uczniów? Jeśli tak, to zapraszamy na ważne...

Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

W momencie, w którym wyczerpują się możliwości zapewnienia równych praw w dostępie do edukacji w oparciu o uniwersalnie zaplanowane działania (model UDL- projektowanie uniwersalne w edukacji), pojawia się konieczność wdrożenia...

TIMSS 2023 – najważniejsze informacje o badaniu

TIMSS 2023 – najważniejsze informacje o badaniu

4 grudnia 2024 roku poznamy wyniki najnowszej edycji badania TIMSS. Główny organizator badania – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikuje międzynarodowy raport z badania, a zespoły badawcze z...

Dział wydarzenia - znak graficzny

Dział badania- znak graficzny

Jako zespół projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) łączymy się myślami z osobami i środowiskami dotkniętymi skutkami powodzi. Mamy świadomość, że w tej sytuacji nie tylko dorośli, ale również dzieci i młodzież odczuwają strach, lęk, niepokój, złość lub doświadczają poczucia bezradności. Wiemy, że jako nauczyciele na terenach objętych powodzią, sami będąc w trudnej sytuacji, stajecie przed szczególnym wyzwaniem dotyczącym udzielenia wsparcia swoim uczniom i uczennicom.

Przekazujemy pakiet materiałów do przeprowadzenia zajęć wychowawczych. Został on zbudowany w taki sposób, że wiele wskazówek dotyczących radzenia sobie w kryzysie może być wykorzystanych nie tylko przez dzieci i młodzież, ale również przez osoby dorosłe. Zachęcamy, żebyście, zapoznając się z materiałami, myśleli również o wzmacnianiu własnego poczucia dobrostanu. W samolocie dorosły zakłada maskę tlenową najpierw sobie, potem dziecku – skorzystajcie z tej wiedzy. Zaopiekujcie się najpierw własnymi emocjami i myślami, spróbujcie się ustabilizować, zanim zaczniecie pracę z uczniami. Skorzystajcie ze wskazówek i informacji zawartych w scenariuszach.

Pobierz (Plik PDF)