Forum Eksperckie pn. „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa” to spotkanie ekspertów, specjalistów, nauczycieli i przedstawicieli organizacji pozarządowych zorganizowane w ramach projektu UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich” (Accessible School for All), które odbyło się w dniu 27.06.2024 r. Podczas wydarzenia zostały przedstawione ważne i aktualne zagadnienia związane z edukacją włączającą oraz międzykulturową, w której potrzeby uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji są rozpoznawane i zabezpieczane odpowiednimi działaniami dydaktycznymi, wychowawczymi i specjalistycznymi. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele MEN, UNICEF i Instytutu Badań Edukacyjnych, którzy wprowadzili uczestników w problematykę wielowymiarowych, uwzględniających aspekt edukacyjny, psychospołeczny i organizacyjny, działań podejmowanych na rzecz wspierania tej grupy uczniów i uczennic. Pobierz (plik PDF)
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"
Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...
Rada o podstawach programowych i egzaminach zewnętrznych
Szóste spotkanie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty, które odbyło się 4 lipca, dotyczyło sprawozdania z prac nad podstawami programowymi oraz kierunków zmian w systemie egzaminów zewnętrznych.
IBE PIB na Międzynarodowej Konferencji Badawczej IEA
Eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego przedstawili wnioski z badań międzynarodowych podczas konferencji organizowanej przez IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement...
Mikropoświadczenia to przyszłość. Przyszłość, która już się zaczęła
Mikropoświadczenia – to słowo przez dwa dni konferencji Warsaw Microcredentials Summit 2025wybrzmiewało nieustannie. Wypowiadane w różnych językach, pojawiało się w licznych, nierzadko zaskakujących kontekstach, podkreślając jego wagę i...