flaga RPTekst łatwy do czytania

Cultural reminiscences of upbringing in light of the question of the affirmation of the subject’s development

The article discusses the issues of youth activation understood as an educational activity. The basis of the text is a humanistic understanding of the existence of the subject and his sense of existential meaning, generating the need to undertake individual strategies of coping with development.

The ontological and epistemological dimension of the text is built on the tools of the psychoanalytical interpretation of Jacques Lacan.

Pobierz plik PDF

Najnowsze artykuły

Przeciwdziałanie lękowi przed matematyką: Co mogą zrobić rodzice i nauczyciele?

  • Monika Szczygieł, Dominika Lipińska

Kształtowanie kontroli wolicjonalnej u dzieci i młodzieży: Stan wiedzy o czynnikach wychowawczych

  • Katarzyna Drożdżal, Stefan Dunin-Wąsowicz

Resilience edukacyjna, czyli kilka refleksji i analiz teoretycznych na temat „odpornych” uczniów, nauczycieli i szkół

  • Karol Konaszewski, Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz, Janusz Surzykiewicz

Narcissism on Venus and Mars: The Impact of Sex on Types of Narcissistic Behaviors

  • Seweryn Nogalski, Radosław Rogoza