Przedstawicielki projektu UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich”, dr Beata Papuda-Dolińska oraz dr Katarzyna Wiejak wzięły udział w międzynarodowej konferencji ITC (International Test Commission), której temat przewodni brzmiał „Working together to improve cross-cultural assessment and research”. Konferencja odbyła się w Granadzie (Hiszpania) w dniach 02–05.07.

Forum Eksperckie pn. „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa” odbyło się 26 czerwca 2024 r. odbyło się w formule online. Spotkanie zorganizowano w ramach projektu UNICEF  "Szkoła dostępna dla wszystkich" (Accessible School for All).

Instytut Badań Edukacyjnych i UNICEF zapraszają na Forum Eksperckie pn. „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa” online, które odbędzie się 26 czerwca 2024 roku. Spotkanie zorganizowane jest w ramach projektu UNICEF  "Szkoła dostępna dla wszystkich" (Accessible School for All).

“Szkoła dostępna dla wszystkich” to projekt, którego celem jest zwiększenie dostępności edukacji. Tę ideę realizujemy m.in. przez konsultacje ze specjalistami skierowane do nauczycieli specjalistów, a także nauczycieli przedmiotów, wychowawców, rodziców i pełnoletnich uczniów ze szkół uczestniczących w projekcie. To już kolejna tura takich spotkań, w ramach których można wziąć udział w spotkaniach z ekspertami z zakresu psychoterapii, psychiatrii dzieci i młodzieży i psychologii. Poprzednie edycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

British Council w Polsce opublikowało raport zatytułowany “Understanding Teachers' Needs in Multicultural Classrooms'". Raport przedstawia różnorodne wyzwania stojące przed polskim systemem edukacyjnym w świetle napływu dzieci i młodzieży ukraińskiej po inwazji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Analiza opinii uczestników badania koncentruje się na identyfikacji kluczowych wyzwań w strukturze systemu, barierach językowych, odporności oraz dobrostanu uczniów.