Badanie zasobów kompetencyjnych nauczycieli i nauczycielek
Jakie są różnice w podejściu i kompetencjach do edukacji włączającej między nauczycielami specjalistami a nauczycielami przedmiotów?
Jakie są różnice w podejściu i kompetencjach do edukacji włączającej między nauczycielami specjalistami a nauczycielami przedmiotów?
Pedagogów, psychologów oraz wychowawców pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) serdecznie zapraszamy do udziału w pilotażu programu warsztatów pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE” stanowiącego część projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Program rozwijania kompetencji międzykulturowych „Przygody Innego” w swojej trzeciej odsłonie to publikacja pt. „Bajki międzykulturowe z elementami arteterapii w procesie rozwijania kompetencji międzykulturowych dzieci”. Odpowiada na potrzeby związane ze zmianami jakie zachodzą we współczesnym świecie – przemiany społeczne i coraz powszechniejsze zjawisko migracji.
W projekcie “Szkoła dostępna dla wszystkich” organizowane są spotkania dla nauczycieli specjalistów - Doradców ds Dostępności Uczenia się uczestniczących w szkoleniach projektowych. Spotkania odbywają się we wszystkich województwach w Polsce i stanowią przestrzeń do wymiany doświadczeń i inspiracji sprawdzonymi strategiami działania.
Zapraszamy nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) oraz ponadpodstawowych do udziału w pilotażu programu mentoringu rówieśniczego "Razem raźniej"
Zapraszamy do pobrania wyjątkowego "Przewodnika po polskim systemie edukacji dla uczniów i rodziców/opiekunów z doświadczeniem migracyjnym", stworzonego z myślą o rodzicach oraz opiekunach dzieci, które rozpoczynają edukację w Polsce.
Troska o zdrowie psychiczne i dobrostan uczniów i uczennic jest jednym z najważniejszych priorytetów dla kadr oświaty. Zapraszamy do wzięcia udziału w forum, którego celem jest stworzenie przestrzeni do wymiany wiedzy, doświadczeń oraz najlepszych praktyk w zakresie wsparcia psychicznego uczniów, a także promocji ich dobrostanu emocjonalnego i społecznego.
Serdecznie zapraszamy nauczycieli do wzięcia udziału w kursie „W drodze do dwujęzyczności. Wspieranie rozwoju językowego uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji”.
Zapraszamy do wzięcia udziału w webinarze, który stanowi wprowadzenie do kursu "W drodze do dwujęzyczności".