Mówię i rozumiem – program wspierania rozwoju językowego przedszkolaków
Zapraszamy przedszkola do zgłaszania placówek do programu wspierania rozwoju językowego dzieci "Mówię i rozumiem".
Zapraszamy przedszkola do zgłaszania placówek do programu wspierania rozwoju językowego dzieci "Mówię i rozumiem".
Z dumą i radością informujemy o sukcesie zakończonego ogólnopolskiego programu szkoleń dla nauczycieli specjalistów pracujących w przedszkolach – „Przedszkole dostępne dla wszystkich”! Od września 2024 do końca czerwca 2025 ponad 700 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń, by jeszcze skuteczniej wspierać rozwój dzieci i tworzyć przedszkola naprawdę dostępne dla każdego malucha.
Jak skutecznie wspierać uczniów z doświadczeniem migracji? Z tą myślą powstał kurs „W drodze do dwujęzyczności”, który wyposażył kilkuset nauczycieli w konkretne narzędzia do pracy z uczniami, dla których język polski nie jest językiem ojczystym.
Przedstawiciele Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego wzięli udział w spotkaniu partnerów UNICEF pt. „Integracja i włączenie społeczne dzieci i rodzin uchodźczych” wraz z przedstawicielami kluczowych ministerstw oraz miast zaangażowanych w pracę na rzecz integracji dzieci uchodźczych. Spotkanie, któe odbyło się 15 kwietnia 2025 r. otworzyła Nona Zicherman - Koordynatorka Krajowa Biura UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce.
Jakie są różnice w podejściu i kompetencjach do edukacji włączającej między nauczycielami specjalistami a nauczycielami przedmiotów?
Pedagogów, psychologów oraz wychowawców pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) serdecznie zapraszamy do udziału w pilotażu programu warsztatów pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE” stanowiącego część projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Program rozwijania kompetencji międzykulturowych „Przygody Innego” w swojej trzeciej odsłonie to publikacja pt. „Bajki międzykulturowe z elementami arteterapii w procesie rozwijania kompetencji międzykulturowych dzieci”. Odpowiada na potrzeby związane ze zmianami jakie zachodzą we współczesnym świecie – przemiany społeczne i coraz powszechniejsze zjawisko migracji.
W projekcie “Szkoła dostępna dla wszystkich” organizowane są spotkania dla nauczycieli specjalistów - Doradców ds Dostępności Uczenia się uczestniczących w szkoleniach projektowych. Spotkania odbywają się we wszystkich województwach w Polsce i stanowią przestrzeń do wymiany doświadczeń i inspiracji sprawdzonymi strategiami działania.
Zapraszamy nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) oraz ponadpodstawowych do udziału w pilotażu programu mentoringu rówieśniczego "Razem raźniej"
dostępna dla wszystkich