Sześciolatki nie są zniechęcone do nauki - sprostowanie

Dyrektor IBE, dr hab. Michał Federowicz, zwrócił się do redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” z prośbą o sprostowanie opublikowanych na łamach tego dziennikach nieprawdziwych informacji dotyczących rzekomego zniechęcenia sześciolatków do nauki w szkole („Rząd ignoruje sześciolatki ”, 23.10.2013). Autor artykułu, Tomasz Elbanowski, twierdził, że MEN jest w posiadaniu danych IBE świadczących „o bardzo dużej skali zniechęcenia do nauki wśród dzieci sześcioletnich, które rozpoczęły już pierwszą klasę”.

„Z badań IBE wynika, że dzieci sześcioletnie osiągają dobre wyniki w nauce w pierwszej klasie i są w dobrym stanie emocjonalnym” – pisze w sprostowaniu dyrektor IBE. „Nie jest również prawdą, że ‘z innego badania mającego pokazać, jak dobrze sobie radzą w szkole sześciolatki, wykluczono dzieci niepełnosprawne’. Badanie sprawdzało przyrost umiejętności u 6 i 7-latków, wzięło w nim udział ponad 3 tys. dzieci, w tym 76 niepełnosprawnych”.

Pełna treść listu [PDF]

NASZE BADANIA