Tekst łatwy do czytania

Co się dzieje na lekcjach angielskiego

Im więcej mówią po angielsku nauczyciele, tym więcej uczniowie. Średnio nauczyciel mówi na lekcji po angielsku przez 24 minuty. Na lekcji głównie mówi nauczyciel, z czego prawie połowę czasu – po polsku. Uczniowie mówią mało, prostymi słowami i krótkimi zdaniami, 3-4 słowa na zdanie. ¾ nauczycieli używa materiałów z Internetu (grafika, filmy, zadania, testy, prezentacje), tylko co trzeci robi własne prezentacje i używa gier, tylko co czwarty użył choć raz e-podręcznika. Korzystanie z pracowni językowej - 25% nauczycieli nie prowadzi żadnej lekcji w takiej sali (na wsiach ponad 31%). 

Zajęcia dodatkowe wiążą się z wyższymi umiejętnościami, kiedykolwiek w czasie szkoły podstawowej chodziło na nie 37% uczniów, zwykle są to korepetycje (60%) lub kurs językowy (30%), uczniowie poświęcają na nie zwykle do 1 godziny tygodniowo (48%) lub od 1 do 3 godzin tygodniowo (47%).

pdf1 Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. Raport
[ pobierz plik pdf]
doc Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. Informacja prasowa
[ pobierz plik doc ]
ppt Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. Prezentacja
[ pobierz plik ppt ]

Kalendarz wydarzeń

Lutego   2025
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    

NASZE BADANIA