Zgłoszenia

zachęcamy do składania artykułów do publikacji w naszym czasopiśmie. Zanim się Państwo na to zdecydują, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz ze wskazówkami dotyczącymi formatowania artykułu. Autorzy proszeni są o dokładne sprawdzenie, czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.

  • Artykuł nie był wcześniej opublikowany, ani też nie jest rozpatrywany do publikacji w innym czasopiśmie (inne wyjątkowe sytuacje przedstawione zostały w komentarzu do redakcji )
  • Tekst spełnia wymagania stylistyczne i bibliograficzne określone w Wytycznych dla autorów, które znajdują się w zakładce  „Dla autorów”.
  • Pełna dokumentacja zgłoszonego tekstu powinna zawierać:
    1. skan podpisanego oświadczenia o oryginalności tekstu zgłoszonego do publikacji w czasopiśmie „Edukacja Biologiczna i Środowiskowa”;
    2. plik tekstowy z danymi teleadresowymi i notą o autorze (autorach);
    3. plik z tekstem zasadniczym przygotowanym zgodnie ze standardami APA, zawierający bibliografię, 4-5 słów kluczowych i streszczenie w języku polskim i angielskim oraz angielską wersję tytułu;
    4. pliki graficzne, jeśli pojawiają się w artykule (koniecznie jako odrębne pliki).

Jeśli artykuł spełnia powyższe kryteria, zachęcamy do wysyłania artykułów na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 01 2021 okladka

Słowo wstępne

  • Katarzyna Potyrała

Przyroda w oczach uczniów edukacji wczesnoszkolnej w wybranych szkołach

  • Danuta Cichy, Anna Strumińska-Doktór

Fotografia i media cyfrowe jako źródło inspiracji dla edukacji interdyscyplinarnej

  • Błażej Helie, Weronika Świtlik

Jesion na miski a trzmielina na wrzeciona. Drewno jako surowiec w polskim rzemiośle średniowiecznym

  • Katarzyna Cywa, Agnieszka Wacnik, Maria Lityńska-Zając

Fotografia w nauczaniu zoologii

  • Alicja Walosik, Marek Guzik

Kleszcz – nie taki groźny, jeśli będziesz ostrożny

  • Anna Kocoń, Karolina Sąsiadek, Magdalena Nowak-Chmura

Kleszcz – nie taki groźny, jeśli będziesz ostrożny – karta pracy

  • Anna Kocoń, Karolina Sąsiadek, Magdalena Nowak-Chmura

O możliwości wykorzystania fotografii w edukacji przyrodniczej

  • Jan Rajmund Paśko