Skuteczność procesu uczenia się z wykorzystaniem TIK a pobudzenie układu nagrody – studium krytyczne

  Pobierz plik PDF

Głównym celem podjętych eksploracji była refleksja krytyczna nad możliwościami wykorzystania pobudzania układu nagrody podczas korzystania z technologii informacyjnych w trakcie uczenia się. Autorki podjęły próbę odpowiedzi na pytanie: Jaka jest rola (układu) nagrody w motywacji do działania i w procesie uczenia się? Poszukując odpowiedzi na pytanie badawcze, zastosowano niereaktywne metody badawcze skoncentrowane głównie na analizie treści różnych przekazów na temat procesu uczenia się. Szczególnym obszarem badań była regulacja metapoznawcza w kontekście wpływu układu nagrody na procesy uczenia się. Stwierdzono, że refleksja pedagogiczna w zbyt małym stopniu koncentruje się na tych zagadnieniach, zwłaszcza w kontekście zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji. Badania i analizy nie dotyczą rzeczywistych efektów uczenia się, a proponowane narzędzia badawcze mają związek głównie z innowacjami technicznymi lub organizacyjnymi.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 01 2021 okladka

Skuteczność procesu uczenia się z wykorzystaniem TIK a pobudzenie układu nagrody – studium krytyczne

  • Beata Jancarz-Łanczkowska, Katarzyna Potyrała

Inny w wirtualnej klasie: Lacanowska interpretacja edukacji opartej na AR i VR

  • Klaudia Węc, Ryszarda Cierzniewska, Przemysław Frąckowiak

The impact of the AI revolution on the ICT labour market

  • Daniel Grzonka, Krzysztof Swałdek, Irshad Ahmed Abbasi, Ketaraju Venkata Daya Sagar

Zróżnicowanie postrzegania globalnych zagrożeń przez polskich ósmoklasistów – wyniki międzynarodowego badania ICCS

  • Michał Sitek, Olga Wasilewska, E. Barbara Ostrowska

Kompetencje jako kategoria odpowiedzialnej zmiany w pracy nauczyciela

  • Beata Cieśleńska, Alicja Skibicka-Piechna

The new epistemology of mathematics and formal sciences in the age of AI. Critical concept kinds and diversity of mental representations

  • Karolina Tytko, Franci Mangraviti, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

Metoda naukowa i niepewność. Dlaczego zrozumienie metody i niepewności naukowej jest ważne – historia pewnej idei

  • E. Barbara Ostrowska, Marcin M. Chrzanowski, Agnieszka Suszczyńska

Przemiany cyfrowe w edukacji

  • Łukasz Walusiak, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

ChatGPT i przyszłość nauczania: jak AI zmienia krajobraz edukacyjny

  • Karolina Tytko, Mirosław Roszkowski, Marek Malucha, Łukasz Walusiak, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

Interpretacja dziedzictwa jako narzędzie włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w doświadczenie środowiska naturalnego w Polsce

  • Martyna Olszewska, Diana Aksamit, Katarzyna Mykowska