W artykule omówiono wpływ edukacji pozaformalnej z zastosowaniem metody STEAM (science, technology, engineering, arts, mathematics) na osoby ze spektrum autyzmu (autism spectrum disorder, ASD). Przedstawiono studium przypadku zrealizowane na Politechnice Krakowskiej, gdzie zorganizowano zajęcia naukowe dla dzieci z ASD. Projekt wyróżniał się innowacyjnym podejściem, które łączyło warsztaty edukacyjne dla dzieci ze wsparciem ich rodzin, a także obejmowało dorosłych uczestników ze spektrum autyzmu. Kluczowym elementem była metoda STEAM, która umożliwiła połączenie różnorodnych dziedzin wiedzy w atrakcyjny i zrozumiały sposób, wspierając zarówno poznawczy, jak i społeczny rozwój uczestników projektu. Wyniki badań wykazały pozytywny wpływ zajęć na uczestników z każdej z grup wiekowych i skuteczność metody STEAM w pracy z osobami z ASD. Zajęcia przyczyniły się do zwiększenia zaangażowania dzieci, poprawy ich motywacji oraz zdolności do nawiązywania interakcji społecznych. Projekt miał także pozytywne oddziaływanie na rodziny, tworząc przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia. Istotnym wnioskiem jest możliwość szerokiego zastosowania edukacji STEAM w pracy z osobami z ASD, co może znacząco podnieść jakość ich edukacji oraz sprzyjać integracji społecznej.