Interdisciplinary health education with the use of modern technologies

  Pobierz plik PDF

Health education as an interdisciplinary concept includes issues relating to well-being, lifestyle and quality of life. These activities refer to the dimensions of health defined by WHO as including fitness, mental health and social health (Konstytucja Światowej Organizacji Zdrowia, 1946).

The aim of the article is to provide the opportunity to combine several areas of knowledge to be aware of how health is attained in a way that ensures interdisciplinary learning.

Scientific research revealed the answers of pedagogy students, who indicated educational methods, the scope and examples of institutions that can help in the implementation of health education. The study was conducted before the introduction of a separate subject in this field by the Ministry of National Education.

Education using the STEAM method is a kind of pedagogical innovation. Therefore, the article will present applications that use modern technologies which support learning through images, stimulation and virtual reality. The publication is a guide for educators, parents and students, showing the possibilities of using modern technologies during classes in many school subjects. This will be shown on the example of health education, which is interpreted in three dimensions: biological, social and emotional, to use many techniques supporting the process of acquiring knowledge and learning through experience during interdisciplinary education.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 01 2021 okladka

Skuteczność procesu uczenia się z wykorzystaniem TIK a pobudzenie układu nagrody – studium krytyczne

  • Beata Jancarz-Łanczkowska, Katarzyna Potyrała

Inny w wirtualnej klasie: Lacanowska interpretacja edukacji opartej na AR i VR

  • Klaudia Węc, Ryszarda Cierzniewska, Przemysław Frąckowiak

The impact of the AI revolution on the ICT labour market

  • Daniel Grzonka, Krzysztof Swałdek, Irshad Ahmed Abbasi, Ketaraju Venkata Daya Sagar

Zróżnicowanie postrzegania globalnych zagrożeń przez polskich ósmoklasistów – wyniki międzynarodowego badania ICCS

  • Michał Sitek, Olga Wasilewska, E. Barbara Ostrowska

Kompetencje jako kategoria odpowiedzialnej zmiany w pracy nauczyciela

  • Beata Cieśleńska, Alicja Skibicka-Piechna

The new epistemology of mathematics and formal sciences in the age of AI. Critical concept kinds and diversity of mental representations

  • Karolina Tytko, Franci Mangraviti, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

Metoda naukowa i niepewność. Dlaczego zrozumienie metody i niepewności naukowej jest ważne – historia pewnej idei

  • E. Barbara Ostrowska, Marcin M. Chrzanowski, Agnieszka Suszczyńska

Przemiany cyfrowe w edukacji

  • Łukasz Walusiak, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

ChatGPT i przyszłość nauczania: jak AI zmienia krajobraz edukacyjny

  • Karolina Tytko, Mirosław Roszkowski, Marek Malucha, Łukasz Walusiak, Natalia Ryłko, Karlygash Nurtazina

Interpretacja dziedzictwa jako narzędzie włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w doświadczenie środowiska naturalnego w Polsce

  • Martyna Olszewska, Diana Aksamit, Katarzyna Mykowska