flaga RPTekst łatwy do czytania

Sprawdziliśmy, jak wygląda cyfrowa transformacja polskich szkół na starcie zmian. Wiemy, jaka jest skala m.in. dostępu do Wi-Fi, AI i laboratoriów STEM oraz jak wygląda wsparcie IT i szkolenia dla nauczycieli. Zobacz nasze podsumowanie.

Zapraszamy na warsztat związany z rozwiązywaniem problemów w klasach oraz szkołach wielokulturowych, do której uczęszczają uczniowie i uczennice z doświadczeniem migracji i uchodźctwa. 

Wśród odznaczonych Medalami Komisji Edukacji Narodowej znalazł się dr hab. Maciej Jakubowski, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego oraz pracownicy i współpracownicy Instytutu. Medale wręczyła minister edukacji Barbara Nowacka.

7 października 2025 r. w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym ogłoszone zostały wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024. Wydarzenie zainaugurowali Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Katarzyna Lubnauer oraz dyrektor IBE PIB dr hab. Maciej Jakubowski.

Polscy nauczyciele, choć zadowoleni z pracy, czują się niedoceniani. Mają silną motywację wewnętrzną, a jednocześnie są przytłoczeni relacjami z rodzicami oraz odpowiedzialnością za wyniki i dobrostan uczniów. Satysfakcjonują ich warunki zatrudnienia, ale nie wynagrodzenia – m.in. takie wnioski wynikają z najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się - TALIS 2024.

IBE PIB przygotował i przekazał Ministerstwu Edukacji Narodowej raport badawczy podsumowujący pierwsze efekty zmian w zadawaniu prac domowych. Analiza oparta jest na danych z ponad 7500 ankiet z reprezentatywnej próby 2081 szkół. 

Poradnik dla studentów i studentek "Jak uczyć się na studiach"? autorstwa pracowników Zespołu Badań Nauczycieli i Dydaktyki IBE PIB  to publikacja pokazująca narzędzia i strategie wspierająca skuteczne uczenie się. 

Kalendarz wydarzeń

NASZE BADANIA