Webinar „Interwencja kryzysowa po sytuacji powodziowej - perspektywa domu i szkoły"
to kolejny materiał przygotowany w ramach projektu "Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży" z myślą o uczniach i ich rodzinach, których dotknęła tegoroczna powódź. Webinar tłumaczy, czym jest sytuacja kryzysowa, jakie są kroki podejmowane przy interwencji kryzysowej oraz podpowiada, jak należy komunikować się z osobami w kryzysie. Obejrzyj webinar
Interwencja kryzysowa po sytuacji powodziowej - perspektywa domu i szkoły
Materiał do webinaru. Pobierz (Plik PDF)
ABC wspierania dzieci w obliczu klęski żywiołowej
Dorośli mogą pomóc dzieciom w radzeniu sobie w sytuacji kryzysu.Poniżej podajemy kilka najważniejszych praktycznych wskazówek.
Pobierz ulotkę (Plik PDF)
Jak wspierać dzieci, uczniów i uczennice w radzeniu sobie z kryzysem powodziowym?
Jako zespół projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) łączymy się myślami z osobami i środowiskami dotkniętymi skutkami powodzi. Mamy świadomość, że w tej sytuacji nie tylko dorośli, ale również dzieci i młodzież odczuwają strach, lęk, niepokój, złość lub doświadczają poczucia bezradności. Wiemy, że jako nauczyciele na terenach objętych powodzią, sami będąc w trudnej sytuacji, stajecie przed szczególnym wyzwaniem dotyczącym udzielenia wsparcia swoim uczniom i uczennicom.
Przekazujemy pakiet materiałów do przeprowadzenia zajęć wychowawczych. Został on zbudowany w taki sposób, że wiele wskazówek dotyczących radzenia sobie w kryzysie może być wykorzystanych nie tylko przez dzieci i młodzież, ale również przez osoby dorosłe. Zachęcamy, żebyście, zapoznając się z materiałami, myśleli również o wzmacnianiu własnego poczucia dobrostanu. W samolocie dorosły zakłada maskę tlenową najpierw sobie, potem dziecku – skorzystajcie z tej wiedzy. Zaopiekujcie się najpierw własnymi emocjami i myślami, spróbujcie się ustabilizować, zanim zaczniecie pracę z uczniami. Skorzystajcie ze wskazówek i informacji zawartych w scenariuszach.
Pobierz (Plik PDF)