Tekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy i Lubuski Kurator Oświaty Mariusz Biniewski serdecznie zapraszają do udziału w seminarium metodyczno-naukowym pod tytułem: „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia" dla kadr systemu oświaty z województwa lubuskiego, w szczególności: dyrektorów i dyrektorki publicznych i niepublicznych szkół podstawowych/ponadpodstawowych, pracowników kuratorium oświaty, doradców metodycznych.

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy i Opolski Kurator Oświaty Joanna Raźniewska serdecznie zapraszają do udziału w seminarium metodyczno-naukowym dla kadr systemu oświaty z województwa opolskiego, w szczególności: dyrektorów i dyrektorki publicznych i niepublicznych szkół podstawowych/ponadpodstawowych, pracowników kuratorium oświaty, doradców metodycznych z woj. opolskiego pod tytułem: „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia”.

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy i Małopolski Kurator Oświaty dr Gabriela Olszowska serdecznie zapraszają do udziału w seminarium metodyczno-naukowym pod tytułem: „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia” dla dyrektorów publicznych i niepublicznych szkół podstawowych/ ponadpodstawowych, pracowników kuratorium oświaty, doradców metodycznych , pracowników pedagogicznych poradni psychologiczno-pedagogicznej z woj. małopolskiego.

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy i Małopolski Kurator Oświaty dr Gabriela Olszowska serdecznie zapraszają do udziału w seminarium metodyczno-naukowym pod tytułem: „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia” dla dyrektorów publicznych i niepublicznych szkół podstawowych/ ponadpodstawowych, pracowników kuratorium oświaty, doradców metodycznych , pracowników pedagogicznych poradni psychologiczno-pedagogicznej z woj. małopolskiego.

Celem szkolenia jest przygotowanie poradni psychologiczno-pedagogicznych do poszerzania prowadzonej diagnozy o element oceny funkcjonalnej. Zgodnie z biopsychospołecznym modelem zdrowia takie podejście jest niezbędne do udzielania właściwego wsparcia dla dzieci i młodzieży w każdym wieku, z uwzględnieniem ich zasobów i mocnych stron oraz zakresu posiadanych przez nich indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych.

Zakończyliśmy już przyjmowanie zgłoszeń na pilotażowe szkolenie, którego celem jest pomoc szkołom w zapewnianiu niezbędnego wsparcia dla dzieci i młodzieży w każdym wieku, z uwzględnieniem ich zasobów i mocnych stron oraz zakresu posiadanych przez nich indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych. Tak rozumiane wsparcie jest możliwe dzięki sprawnie przeprowadzonej ocenie funkcjonalnej. Prace, które toczą się w resorcie edukacji, zmierzają w stronę wprowadzenia tego rozwiązania do szkół. Nasze szkolenie pozwoli się do tego przygotować.