Celem szkolenia jest przygotowanie poradni psychologiczno-pedagogicznych do poszerzania prowadzonej diagnozy o element oceny funkcjonalnej. Zgodnie z biopsychospołecznym modelem zdrowia takie podejście jest niezbędne do udzielania właściwego wsparcia dla dzieci i młodzieży w każdym wieku, z uwzględnieniem ich zasobów i mocnych stron oraz zakresu posiadanych przez nich indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych.

Zakończyliśmy już przyjmowanie zgłoszeń na pilotażowe szkolenie, którego celem jest pomoc szkołom w zapewnianiu niezbędnego wsparcia dla dzieci i młodzieży w każdym wieku, z uwzględnieniem ich zasobów i mocnych stron oraz zakresu posiadanych przez nich indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych. Tak rozumiane wsparcie jest możliwe dzięki sprawnie przeprowadzonej ocenie funkcjonalnej. Prace, które toczą się w resorcie edukacji, zmierzają w stronę wprowadzenia tego rozwiązania do szkół. Nasze szkolenie pozwoli się do tego przygotować.

Instytut Badań Edukacyjnych i Dolnośląski Kurator Oświaty, Ewa Skrzywanek, serdecznie zapraszają do udziału w seminarium metodyczno-naukowym dla kadr systemu oświaty z województwa dolnośląskiego, w szczególności: dyrektorów i dyrektorek publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, pracowników kuratorium oświaty, doradców metodycznych pod tytułem: „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia”.

Seminarium metodyczno-naukowe, zorganizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego odbyło się 25 września w gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku.

Trwają prace merytoryczne w zadaniu 1 (Rozwijanie zasobów systemowych wspierających dostępność), 2 (Rozwijanie narzędzi diagnostycznych do oceny funkcjonalnej) i 3 Rozwijanie zasobów metodycznych zgodnych z ideą dostępności) - pierwsze produkty zostaną wypracowane pod koniec III kwartału 2024 r. Materiały te zostaną upublicznione na niniejszej stronie.