Zespół

Kierownik merytoryczny projektu

 

Tomasz KnopikDoktor psychologii, mgr filozofii, specjalista w zakresie diagnozy i wspomagania rozwoju dzieci wybitnie zdolnych. Adiunkt w Instytucie Psychologii UMCS. Autor lub współautor narzędzi diagnostycznych ukierunkowanych na identyfikację zasobów uczniów z ponadprzeciętnym potencjałem intelektualnym. Ekspert MEN ds. edukacji włączającej.

W zespole EDUW pełni funkcję kierownika naukowego.

 

 

 

Lider projektu

 

Katarzyna Mykowska

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego.
Pracowała w administracji samorządowej oraz rządowej. Pełniła funkcję koordynatora projektów z zakresu doskonalenia kadr, kształcenia zawodowego. Była m.in. kierownikiem przedsięwzięcia strategicznego samorządu województwa pomorskiego z zakresu inwestycji w infrastrukturę szkół zawodowych oraz podnoszenia jakości oferty szkół zawodowych.

W zespole EDUW pełni funkcję liderki projektu.

 

 

Zastępca lidera projektu / Lider zadania 1

 

Karina Kasperek

 Socjolożka, ekspertka w zakresie zarządzania projektami i zarządzania w szkolnictwie wyższym, absolwentka EUROREG UW oraz MBA UAM, stażystka IBM Research Center, NY. Przez kilkanaście lat Dyrektorka Centrum Badań Naukowych w UMCS w Lublinie. Autorka, współautorka i koordynatorka licznych projektów w obszarze B+R, edukacji oraz rozwoju instytucji naukowych i modeli zarządzania uczelnią wyższą. W zespole EDUW jest Zastępczynią Liderki Projektu oraz pełni rolę Liderki Zadania 1.

 

 

 

Ekspert kluczowy ds. analizy danych oświatowych

 

Ekspert kluczowy ds. dostępności

 

Izabella Lutze

Pedagog, andragog. Ekspert z zakresu realizacji programów i projektów w obszarze poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i uczenia się przez całe życie.

W EDUW pełni funkcję eksperta kluczowego ds. dostępności.

 

 

 

 

Ekspert kluczowy ds. dostępności

 

Mateusz CiborowskiEkspert ds. dostępności cyfrowej i projektowania uniwersalnego. Projektant pierwszego na świecie systemu do wypożyczania cyfrowych książek dla osób niewidomych, dostępności portali takich jak gov.pl i Zintegrowana Platforma Edukacyjna.

W EDUW pełni funkcję eksperta kluczowego ds. dostępności.

 

 

 

 

Ekspert kluczowy ds. zasobów systemowych

 

Maria JankowskaAbsolwentka socjologii i nauk politycznych; specjalistka ds. badań społecznych; przez blisko 15 lat zaangażowana w programy stypendialne dla dzieci i młodzieży; pomysłodawczyni i koordynatorka projektów społeczno-kulturalnych skierowanych do młodzieży. Od 2022 roku realizuje badania społeczne dotyczące poczucia samotności w polskim społeczeństwie.

W zespole EDUW pełni funkcję eksperta kluczowego ds. zasobów systemowych.

 

 

Ekspert ds. prawnych

 

 

 

Lider zadania

 

Marta Koch KoziołPsycholog, doradca zawodowy, politolog o specjalności polityka społeczna i praca socjalna, mediator, doktorantka, ukończone 4-letnie studia doktoranckie w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Od lat związana z pracą w placówkach oświatowych, koordynator, ekspert wiodący i merytoryczny m.in. w projektach pozakonkursowych MEN.

Członek zespołu MEN ds. opracowania narzędzia do monitoringu i badania stopnia realizacji wdrażania standardów obowiązujących MOW, obecnie członek grupy do spraw standardów ochrony małoletnich dla szkół przy Ministerstwie Sprawiedliwości.

W zespole EDUW pełni funkcję lidera zadania nr 2.

 

Ekspert kluczowy ds. narzędzi diagnostycznych

 

Leśniewska KjpgPedagog specjalny, trenerka, autorka artykułów, redaktorka merytoryczna publikacji dla kadr systemu oświaty. Ukończyła staż z zakresu socjoterapii oraz Szkołę Trenerów i Psychoterapeutów Gestalt. Absolwentka szkoleń: dla liderów zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (MEN), dla Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji, z zakresu treningu umiejętności społecznych – TUS. Posiada doświadczenie zawodowe w pracy jako socjoterapeutka, pedagog szkolny. Obszarem jej zainteresowań jest edukacja włączająca i wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami.

W zespole EDUW pełni funkcję eksperta kluczowego ds. narzędzi diagnostycznych.

 

Ekspert kluczowy ds. psychometrii

 

Zieliński PjpgDoktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, absolwent studiów doktoranckich i magisterskich Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień pracownik w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej (kierownik Zakładu Psychologii Lotniczej i pracowni diagnostycznej). Specjalizuje się w psychometrii i statystyce. Swoją wiedzę i doświadczenie w tych obszarach wykorzystuje jako naukowiec i jako dydaktyk, zarówno w WIML, jak i współpracując z innymi podmiotami (jest m.in. konsultantem z zakresu psychometrii w Pracowni Testów Psychologicznych PTP).

W zespole EDUW pełni funkcję eksperta kluczowego ds. psychometrii.

 

Ekspert główny ds. narzędzi diagnostycznych

 

Kaczmarek MDoktor psychologii, adiunkt dydaktyczny w Uniwersytecie SWPS na Wydziale Psychologii w Warszawie.
Od kilkunastu lat zajmuje się psychologią różnic indywidualnych, diagnozą psychologiczną i pomiarem psychologicznym. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularyzujących.

Brała udział w licznych projektach naukowych oraz praktycznych, opracowując testy i kwestionariusze psychologiczne.

W zespole EDUW pełni funkcję eksperta głównego ds. narzędzi diagnostycznych.

 

Ekspert główny ds. narzędzi diagnostycznych

 

Rycielski PiotrDoktor psychologii, pracownik Wydziału Projektowania Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Wykładowca akademicki, autor i współautor licznych badań naukowych i publikacji z zakresu psychologii edukacji. Zajmuje się badaniami edukacyjnymi, przemocą rówieśniczą, szkolnymi uwarunkowaniami efektywności kształcenia, statystyką i psychometrią.

W zespole EDUW pełni funkcję eksperta głównego ds. narzędzi diagnostycznych.

 

 

Ekspert główny ds. narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych

 

Duda Machejek AnnaDoktor nauk społecznych, nauczyciel akademicki, pedagog, doradca zawodowy, mediator, coach. Autorka programów mediacyjnych w Polsce i w Europie i projektów badawczych w tym zakresie.

W zespole EDUW pełni rolę eksperta ds. narzędzi diagnostycznych i metodycznych.

 

 

 

 

Ekspert kluczowy ds. narzędzi diagnostycznych

 

Monika SzczygielPedagog, psycholog, doktor w dyscyplinie psychologia. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zdolności matematycznych i uwarunkowań osiągnięć matematycznych, szczególnie poznawczej reprezentacji liczby, specyfiki lęku przed matematyką, postaw wobec matematyki i rezyliencji matematycznej.

W zespole EDUW pełni rolę eksperta kluczowego ds. narzędzi diagnostycznych.

 

 

Główny specjalista ds. kontaktów z interesariuszami projektu i analiz

 

Styrkacz SoniajpgPsycholożka, badaczka, psychoterapeutka. Absolwentka studiów doktoranckich i szkoły doktorskiej. Posiada kwalifikacje interwentki kryzysowej, doradcy zawodowego, w trakcie certyfikacji z psychoterapii poznawczo-behawioralnej na Uniwersytecie SWPS. Jej doświadczenie badawcze obejmuje współpracę z międzynarodowymi organizacjami takimi jak OBWE czy UNICEF oraz ośrodkami badawczymi, takimi jak OBM przy Uniwersytecie Warszawskim czy Research Roma Centre przy Uniwersytecie Śląskim. Specjalizuję się w badaniach i działaniach praktycznych dotyczących kwestii społecznych i edukacyjnych mniejszości narodowych i etnicznych, ze szczególnym naciskiem na społeczność romską oraz osoby uchodźcze.

W zespole EDUW pełni funkcję ekspertki ds. kontaktów z interesariuszami.

 

Lider zadania

 

Magdalena Olempska WysockaPsycholog, pedagog specjalny (surdopedagog), neurologopeda. Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Krajowy Koordynator Europejskiej Agencji ds. Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej. Autorka wielu publikacji naukowych, uczestniczka konferencji naukowych i popularno-naukowych z zakresu logopedii, pedagogiki specjalnej, psychologii. Od ponad 19 lat pracuje z małymi dziećmi w zakresie wspomagania ich rozwoju poznawczego i komunikacji; prowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne zarówno dla dzieci, młodzieży jak i ich rodziców. Współpracuje z nauczycielami w zakresie dostosowania metod i form pracy dla dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i komunikacyjnymi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii logopedycznej i psychologicznej dzieci z afazją, niedokształceniem mowy pochodzenia korowego, z uszkodzonym słuchem, z opóźnionym rozwojem mowy a także z innymi zaburzeniami w zakresie rozwoju.

W zespole EDUW pełni funkcję liderki Zadania 3.

Ekspert kluczowy ds. pakietów diagnostycznych

 

Wojciechowska AnetaDoktor nauk humanistycznych, pedagog specjalny, neurologopeda, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Laboratorium Pedagogiki Specjalnej.Przewodniczą zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Autyzmem ProFUTURO w Poznaniu, członek zespołu ECHO Autism Poland. Szkoleniowiec rad pedagogicznych, nauczycieli, logopedów, specjalistów zajmujących się diagnozą i terapią osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, oraz rodziców i opiekunów osób z ASD i zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji.

Zainteresowania naukowe i działalność edukacyjna obejmują: diagnozę pod kątem zaburzeń spektrum autyzmu, diagnozę funkcjonalną dzieci z trudnościami rozwojowymi, diagnozę logopedyczną zaburzeń rozwoju mowy u dzieci, terapię pedagogiczną i neurologopedyczną osób ASD, z zaburzeniami genetycznymi oraz z zaburzeniami w rozwoju mowy i języka; komunikację AAC osób z zaburzeniami w rozwoju mowy.

W zespole EDUW pełni funkcję eksperta kluczowego ds. pakietów diagnostycznych.

Ekspert główny ds. narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych

 

Przybyla TomaszDoktor nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt w Pracowni Badań nad Procesem Uczenia się na Wydziale Studiów Edukacyjnych oraz członek zarządu Centrum Neuronauki Poznawczej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadzi badania i publikuje w zakresie uczenia się wspomaganego technologicznie, nowych technologii edukacyjnych, technologii wspierających edukację osób ze SPE, kompetencji matematycznych i procesów poznawczych, szczególnie w kontekście uczenia się z wykorzystaniem aplikacji edukacyjnych wykorzystywanych w urządzeniach mobilnych.

W zespole EDUW pełni rolę eksperta głównego ds. narzędzi diagnostycznych.

 

Ekspert kluczowy ds. UD

 

Belza Gajdzica MagdalenaPedagog, surdopedagog, dydaktyk. Badaczka w projektach z zakresu systemów edukacji specjalnej w różnych krajach, postrzegania niepełnosprawności, osób z niepełnosprawnościami w systemie szkolnictwa wyższego. Wydziałowa koordynaor ds. dostępności w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

W zespole EDUW pełni funkcję ekspertki kluczowej ds. universal design.

 

 

 

Kierownik badań

 

Anna Tychmanowicz

Socjolog, metodolog, autor dziesięciu monografii naukowych, w tym siedmiu książek autorskich. Doktor habilitowany, profesor uczelniany.
Twórca silnika reprezentatywnego doboru próby "Kaskada" oraz teorii zwrotu inkorporacyjnego.

W zespole EDUW pełni rolę kierownika badań.

 

 

 

 

Kierownik badań

 

Anna TychmanowiczDoktor nauk humanistycznych, psycholog, adiunkt w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Naukowo zajmuje się problematyką różnic indywidualnych, postaw, wartości oraz uwarunkowań poczucia jakości życia. Trenerka warsztatów dla uczniów wspierające rozwój ich kompetencji emocjonalnych i społecznych.

W zespole EDUW pełni rolę kierownika badań.

 

 

 

Specjalista ds. kontaktów z interesariuszami projektu

 

Pokrzywa AnnaSocjolożka, badaczka z doświadczeniem akademickim i dydaktycznym, absolwentka studiów interdyscyplinarnych studiów doktoranckich w zakresie psychologii i socjologii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Posiada doświadczenie w projektowaniu, organizacji, realizacji projektów badawczych: społecznych, marketingowych i ewaluacyjnych.

W zespole EDUW pełni funkcję specjalistki ds. kontaktów z interesariuszami projektu.

 

 

Główna ekspertka ds. szkoleń

 

Rodzewicz Jolanta AleksandraLogopedka, tyflopedagożka, surdopedagożka, nauczycielka dyplomowana, w przeszłości dyrektorka poradni psychologiczno-pedagogicznej. Liderka Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka przy Ośrodku Rozwoju Edukacji. Ekspertka merytoryczna w projektach podnoszących jakość edukacji włączającej.

W zespole EDUW pełni rolę ekspertki głównej ds. szkoleń.

 

 

 

Główna ekspertka ds. szkoleń

 

Nosowicz EwaTrenerka edukacji włączającej, kompetencji kluczowych i specjalistka z zakresu zarządzania oświatą, przywództwa edukacyjnego, nadzoru pedagogicznego, prawa oświatowego. Założycielka i moderatorka Klubu Aktywnego Dyrektora. Ekspertka oceniająca projekty społeczne finansowane z funduszy europejskich, współpracująca z Ministerstwem Edukacji, Ministerstwem Rozwoju. Uczestniczka wizyt studyjnych do krajów europejskich dla kadry zarządzającej oświatą, a także wyjazdu studyjnego w programie „International Leadership Programme” na zaproszenie Departamentu Stanu USA.

W zespole EDUW pełni rolę głównej ekspertki ds. szkoleń.