Konsultacje społeczne profilu absolwenta i absolwentki to niezwykle cenne źródło opinii, wniosków i dyskusji nad jego ostatecznym kształtem. Profil absolwenta i absolwentki jest pierwszym krokiem ku zmianom w systemie edukacji.
We współpracy z Opolskim Wicekuratorem Oświaty, Markiem Leśniakiem oraz Panią wizytator Olimpią Matys 24 października zostały zorganizowane dwa stacjonarne spotkania konsultacyjne profilu absolwenta i absolwentki. W konsultacjach, które odbyły w powiatach kluczborskim i oleskim, wzięło udział 101 dyrektorów szkół podstawowych i przedszkoli oraz nauczyciele. Z ramienia Instytutu Badań Edukacyjnych spotkania konsultacyjne poprowadziła Iwona Caputa.
Ogromne podziękowania należą się również lokalnym władzom, które w siedzibie Urzędu Miasta w Kluczborku oraz Urzędzie Miasta w Oleśnie, wsparły organizację konsultacji społecznych i zaangażowały się w przygotowanie spotkań.
To były niezwykle merytoryczne i inspirujące spotkania, które wniosły wiele cennych wskazówek, opinii, komentarzy w odniesieniu do profilu absolwenta i absolwentki oraz innych aspektów warunkujących pracę szkół i przedszkoli.
Partycypacja środowiska dyrektorów szkół podstawowych, przedszkoli i nauczycieli jest konieczna i ogromnie ważna dla całego zadania, i projektów zmian. Zebrane opinie, uwagi i wnioski zostały przekazane Fundacji Stocznia. Zostaną one uwzględnione w raporcie z konsultacji, i w ostatecznym kształcie profilu absolwenta i absolwentki, przedszkola i szkoły podstawowej.
Fotorelacja z konsultacji w powiecie kluczborskim
Fotorelacja z konsultacji w powiecie oleskim
Cieszymy się, że środowisko nauczycieli, dyrektorów szkół i przedszkoli tak aktywnie zaangażowało się w proces konsultacji społecznych profilu absolwenta i absolwentki. Zapraszamy do kontaktu i udziału w procesie zmian w polskiej edukacji.