Eksperci i ekspertki Ministerstwa Edukacji Narodowej i Instytutu Badań Edukacyjnych mieli okazję zapoznać się z doświadczeniami Holandii, Irlandii i Portugalii oraz wymienić się wiedzą na temat najlepszych praktyk w obszarze reform edukacyjnych. Ważnym elementem spotkania były sesje warsztatowe, podczas których omawiano kluczowe wyzwania, m.in. skuteczne angażowanie interesariuszy w procesie zmian oraz projektowanie etapów wdrażania nowych rozwiązań.
Wydarzenie jest jednym z działań IBE związanych z pracami nad opracowywaniem profilu absolwenta i absolwentki przedszkola i szkoły podstawowej. Współpraca międzynarodowa umożliwia Polsce czerpanie wiedzy z działań podejmowanych w innych państwach członkowskich UE. Holenderskie doświadczenia związane z Planem Podstawowych Umiejętności, wskazówki co do ewaluacji działań ze strony eksperta z Portugalii oraz irlandzkie metody angażowania interesariuszy dostarczają cennych inspiracji na przyszłość. Spotkanie miało charakter intensywnych warsztatów, podczas których wszystkie strony miały okazję porozmawiać na temat rozwiązań w nauczaniu kompetencji przekrojowych w reprezentowanych krajach.