Instytut Badań Edukacyjnych po raz kolejny poprowadzi polską edycję międzynarodowego badania PISA. Pilotaż programu odbędzie się wiosną 2024 roku, a badanie główne w 2025 roku.
Laboratoria Przyszłości zmieniają polską szkołę. Nowoczesne sprzęty, zakupione przez szkoły w ramach programu wartego ponad 1 mld złotych, każdego dnia służą uczniom szkół podstawowych. W ramach programu w ostatnich dniach uruchomiono Ligę Robotów – ogólnopolski turniej robotyczny.
Edukatorzy Mobilnych Laboratoriów Przyszłości wzięli udział w warsztatach, podczas których rozwijali umiejętności techniczne z zakresu bezpiecznej obróbki drewna i metalu. Dzięki urządzeniom CoolTool, które przekazała nam firma Educarium, już niebawem rozpoczniemy pilotaż zajęć z bezpiecznej obróbki drewna oraz metalu w szkołach podstawowych znajdujących się na trasie Mobilnych Laboratoriów Przyszłości.
23 lutego br. w Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja nowatorskiego projektu “Liga Robotów”. Udział w wydarzeniu wzięli Minister Edukacji i Nauki - Przemysław Czarnek oraz Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech, Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej - Justyna Orłowska. Uczestniczący w wydarzeniu uczniowie z grup robotycznych, jako pierwsi w Polsce, będą brać udział w specjalnych warsztatach robotycznych Ligi Robotów.
Szkoła Morska w Gdyni oraz Instytut Badań Edukacyjnych wspólnie przygotowali opis kwalifikacji dla monterów turbin wiatrowych w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi artykułami Kwartalnika ZSK. Tematem przewodnim numeru 4/2022 są kwalifikacje, dlatego w publikacji poświęciliśmy wiele miejsca temu tematowi.
Uczniowie IV klas z 150 szkół podstawowych wezmą udział w międzynarodowym badaniu TIMSS 2023, które będzie przeprowadzone między 17 kwietnia a 7 czerwca.
28 lutego br. w Zamościu odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Naukowa Aktion Zamość (1942-1943). Wydarzenie organizowane jest przez organizowana przez Akademię Zamojską.
9 lutego odbyło się spotkanie upowszechniające rezultaty międzynarodowego projektu KEEP wraz z warsztatami praktycznymi: „Jak utrzymać zaangażowanie młodzieży w lekcję? Innowacyjne praktyki edukacyjne.” przygotowane i prowadzone przez dr Agnieszkę Dwojak-Matras, dr Katarzynę Kalinowską i dr Joannę Rabiegę-Wiśniewską.