Konsultacje stanowią przestrzeń do otwartej wymiany doświadczeń i pomysłów między ekspertami, nauczycielami i praktykami. Regularne spotkania umożliwią konstruktywny dialog i wypracowywanie wspólnych rozwiązań. Każda opinia ma tutaj znaczenie, wpływając na kształt proponowanych przez IBE PIB rozwiązań.
Dzięki konsultacjom jesteśmy w stanie precyzyjnie określić priorytety oraz szybko reagować na pojawiające się wyzwania. Ekspertki i eksperci mają ogromną wiedzę i doświadczenie, ale nie wyobrażamy sobie projektowania rozwiązań dla edukacji bez wsłuchania się w opinie osób, które bezpośrednio funkcjonują w przestrzeni edukacyjnej: nauczycieli, rodziców oraz uczniów.
Webinary informacyjne
Chcemy, aby proces zmian w szkołach oraz działań związanych z Profilem absolwenta i absolwentki, był możliwie jak najbardziej przejrzysty Dlatego zapraszamy do obejrzenia nagrań z webinarów informacyjnych, podczas których eksperci IBE PIB szczegółowo omówili założenia Profilu, planowane działania w kolejnych miesiącach oraz oczekiwane rezultaty projektu.
Ważnym punktem webinarów jest również proces konsultacji społecznych – pokazaliśmy, jak i gdzie można włączyć się w dialog i współtworzyć rozwiązania, które realnie wpłyną na kształt polskiej szkoły. Zachęcamy do obejrzenia nagrań:
- Profil absolwenta i absolwentki. Planowany przebieg prac (10.03.2025 r.)
- Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Efekty prac oraz harmonogram (31.03.2025 r.)
-
Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Postęp prac (5.05.2025 r.)
Weź udział w tworzeniu Profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych
Twoja opinia ma znaczenie – pomóż nam zbudować nowoczesny, praktyczny i odpowiadający na realne potrzeby Profil absolwenta i absolwentki dla szkół ponadpodstawowych: liceów ogólnokształcących, techników oraz szkół branżowych. Wystarczy skorzystać z formularza i podzielić się swoimi doświadczeniami.
Konsultacje trwają do 30 czerwca 2025 r. Każdy głos pomaga nam przygotować dokument, który będzie służyć wszystkim – uczniom, nauczycielom i całemu systemowi edukacji.
To kontynuacja procesu, który rozpoczęliśmy jeszcze w 2024 r. W grudniu przedstawiliśmy Profil absolwenta i absolwentki dla przedszkola i szkoły podstawowej. Teraz czas na kolejny krok – wspólnie określmy, jakie kompetencje, postawy i wartości powinien mieć uczeń kończący szkołę ponadpodstawową. Państwa głosy pomogą nam stworzyć dokument trafny, przemyślany i spójny z oczekiwaniami różnych środowisk.