Celem publikacji jest zaprezentowanie możliwości współdziałania szkoły/przedszkola z PPP w zakresie rozwijania zasobów na rzecz edukacji dostępnej dla wszystkich uczniów. Ten obszar zagadnień opisany został w rozdziale pierwszym z punktu widzenia aktualnych przepisów prawa oświatowego. Ponadto omówiono zadania poradni, które wymagają współdziałania pomiędzy nauczycielami i specjalistami w zakresie diagnozowania dzieci i młodzieży, a także planowania wsparcia realizowanego w szkole i poradni.
W rozdziale drugim omówione zostały możliwości wspólnych działań nauczycieli i specjalistów szkolnych ze specjalistami z poradni, z uwzględnieniem różnorodnych poziomów i modeli współpracy sprzyjających budowaniu włączającego środowiska edukacyjnego. Poruszono też kwestię roli dyrektora jako lidera szkolnej społeczności oraz zwrócono uwagę na znaczenie
zintegrowania zasobów w budowaniu edukacji dostępnej dla wszystkich dzieci i młodzieży. Pobierz (plik PDF)