Nowe wskaźniki EWD i pierwsze narzędzie dla szkół podstawowych
Jak efektywnie nauczają szkoły? Pracownia Edukacyjnej Wartości Dodanej IBE opublikowała nowe trzyletnie wskaźniki. Po raz pierwszy udostępniono też kalkulator EWD dla szkół podstawowych
Jak efektywnie nauczają szkoły? Pracownia Edukacyjnej Wartości Dodanej IBE opublikowała nowe trzyletnie wskaźniki. Po raz pierwszy udostępniono też kalkulator EWD dla szkół podstawowych
Prawie co drugi 12-latek systematycznie przegląda portale informacyjne i prasę online. Gimnazjaliści odwiedzają te miejsca jeszcze częściej. Rzadziej za to uczniowie czytają w sieci literaturę – wynika z dodatkowych analiz badania czytelnictwa dzieci i młodzieży przeprowadzonego przez IBE.
Instytut Badań Edukacyjnych opublikował wyniki badania Diagnoza Umiejętności Matematycznych Piątoklasistów (DUMa). A już 17 grudnia podczas próbnego sprawdzianu przeprowadzona zostanie Diagnoza Umiejętności Szóstoklasistów (DUSZa), która sprawdzi umiejętności matematyczne i językowe.
Około 10 proc. uczniów ma trudności z przyswojeniem czytania i pisania, a u ponad 7 proc. dzieci występują zaburzenia językowe. Im wcześniej problem jest prawidłowo zidentyfikowany, tym skuteczniejsza będą działania profilaktyczne
i terapeutyczne. Eksperci Zespołu ds. Specyficznych Zaburzeń Uczenia Instytutu Badań Edukacyjnych, opracowali i wydali broszury dla rodziców na temat dysleksji ora specyficznego zaburzenia językowego (SLI).
Umowę o współpracy podpisali w Bydgoszczy dr hab. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych i prof. dr hab. Janusz Ostoja-Zagórski, rektor UKW.
Dzieci różnie radziły sobie z takim samym zadaniem matematycznym w zależności od tego, czy liczby zapisano w nim cyframi, słowami czy mieszając oba sposoby – to jedna z pierwszych obserwacji w pionierskim badaniu przeprowadzonym przez Instytut Badań Edukacyjnych.
Większość polskich trzecioklasistów nieźle radzi sobie z rachunkami i ma dobrą wyobraźnię geometryczną, ale spory ich odsetek ma różnego typu kłopoty z zadaniami tekstowymi – wynika z Ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów przeprowadzonego przez Instytut Badań Edukacyjnych. Dzięki OBUT nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej mają lepszy obraz własnej pracy, a nauczyciele klasy IV wiedzą, z jakimi uczniami będą dalej pracować.
Raport z badania, które w edycji w roku 2014 sprawdzało tylko umiejętności matematyczne uczniów klas III szkół podstawowych. OBUT to dobrowolne badanie, do którego mogła zgłosić się każda szkoła. W tej edycji wzięło w nim udział ponad 7600 szkół (ok. 220 tys. uczniów).
Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję prasową, na której przedstawione zostaną wyniki Ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów. Konferencja odbędzie się 2 grudnia 2014 r. (wtorek) w sali "Róża" hotelu Novotel Centrum (Warszawa, ul. Marszałkowska 94/98