15 marca w Tarnowie rozpocznie się II Kongres Kompetencji Cyfrowych. Partnerem tegorocznej edycji wydarzenia został Instytut Badań Edukacyjnych. Celem kongresu jest prezentacja wyników nowych badań z obszaru edukacji i kompetencji cyfrowych oraz otwarta debata środowisk zainteresowanych wspomaganiem rozwoju kompetencyjnego Polaków.
Czy technologia VR może wspierać naukę i dydaktykę? Jak stosować metodę webquest w polskich szkołach? W jaki sposób nowoczesna szkoła powinna korzystać z narzędzi cyfrowych? Jakie kompetencje cyfrowe są najbardziej poszukiwane na rynku pracy? W jaki sposób nowe technologie cyfrowe mogą być pomocne w modernizacji polskiego systemu edukacji? To tylko niektóre z pytań, na które będą próbowali odpowiedzieć uczestnicy II Kongresu Kompetencji Cyfrowych.
Wydarzenie ma charakter ekspercki i posłuży wypracowaniu opinii oraz rekomendacji, które zostaną następnie przekazane instytucjom publicznym. Celem spotkania jest również wzmocnienie głosu środowisk zainteresowanych rozwojem edukacji cyfrowej.
Planowane sesje tematyczne
- Kompetencje cyfrowe Polaków – strategia na niepewne czasy.
- Nauczyciel w świecie cyfrowych wyzwań.
- Umiejętności cyfrowe: co wiemy, a czego nie? Czego chcemy się dowiedzieć?
- Polski e-learning w kryzysie?
- Transformacja cyfrowa polskiej szkoły − strategia OSE.
- Metody, modele i narzędzia dysruptywnej edukacji.
Panele dyskusyjne:
- Kompetencje cywilizacyjne Polek i Polaków – wyzwania roku 2030.
- Finansowanie edukacji cyfrowej w Polsce w perspektywie budżetowej lat 2021−2027 − doświadczenia z projektów perspektywy 2014−2020.
- Finansowanie edukacji cyfrowej w Polsce w perspektywie budżetowej lat 2021−2027 − rekomendacje sieci KOMET@.
Udział w kongresie jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Organizatorem kongresu, zainicjowanego przez Sieć Edukacji Cyfrowej KOMET@, jest Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”.