Szkolenia dla autorów podstaw programowych
Na początku marca 2025 r. odbyły się szkolenia online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Na początku marca 2025 r. odbyły się szkolenia online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Otaczający nas świat to system naczyń połączonych. Nauki przyrodnicze to klucz do tego, by kompleksowo opowiedzieć o nim dzieciom i pomóc im go zrozumieć. To dlatego w naszych propozycjach łącznie zwiększyliśmy liczbę godzin tych przedmiotów w szkole podstawowej. Ale rozłożyliśmy je bardziej równomiernie, by nie przeciążać uczniów godzinami spędzanymi w szkole.
Omówiliśmy kluczowe kwestie związane ze z częścią ogólną podstawy programowej oraz ramowymi planami nauczania. Za nami II posiedzenie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty
Ponad 200 specjalistów już wkrótce rozpocznie prace nad podstawą programową dla wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej. Wcześniej chęć udziału zgłosiło łącznie 500 osób.
Zapraszamy nauczycieli, uczniów, pracowników naukowych i pracodawców do udziału w konsultacjach profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Liczymy na wasze zróżnicowane perspektywy, wiedzę i doświadczenia! Na zgłoszenia czekamy do 4 marca br.
Instytut Badań Edukacyjnych (IBE-PIB) rozpoczyna prace nad stworzeniem profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Będzie to dokument określający kluczowe kompetencje i umiejętności, jakie powinna mieć osoba po ukończeniu edukacji na tym poziomie.
Dziękujemy nauczycielom za wypełnienie prawie 24 000 ankiet oraz blisko 4 000 uczestników spotkań, konsultacji i debat wojewódzkich, dotyczących planowanych zmian w podstawach programowych przedszkola i szkoły podstawowej. Łączna liczba osób, które zabrały głos w sprawie propozycji zmian w oświacie sięga niemal 28 000!
Wystartowaliśmy z kolejnym etapem prac, które dopasują system oświaty do potrzeb nauczycieli i uczniów. Przygotowaliśmy ankietę dla pedagogów pracujących w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Nauczyciele, pracownicy naukowi, edukatorzy, samorządowcy – przedstawiciele m.in. tych środowisk zostali powołani 16 stycznia br. do nowo powstałej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. - Chcemy, żeby pomysły na to, jak zmieniać edukację, wychodziły od nauczycieli, którzy faktycznie będą wdrażać tę reformę, a nie zawsze są blisko i ich głos przez wiele lat był pomijany – podkreślił zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego dr Tomasz Gajderowicz.