Dziękujemy nauczycielom za wypełnienie prawie 24 000 ankiet oraz blisko 4 000 uczestników spotkań, konsultacji i debat wojewódzkich, dotyczących planowanych zmian w podstawach programowych przedszkola i szkoły podstawowej. Łączna liczba osób, które zabrały głos w sprawie propozycji zmian w oświacie sięga niemal 28 000!

Nauczyciele, pracownicy naukowi, edukatorzy, samorządowcy – przedstawiciele m.in. tych środowisk zostali powołani 16 stycznia br. do nowo powstałej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. - Chcemy, żeby pomysły na to, jak zmieniać edukację, wychodziły od nauczycieli, którzy faktycznie będą wdrażać tę reformę, a nie zawsze są blisko i ich głos przez wiele lat był pomijany – podkreślił zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego dr Tomasz Gajderowicz.

Profil Absolwenta i Absolwentki 2.0 to nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji. To dokument, który staje się podstawą do przygotowania rzetelnej, kompleksowej i inteligentnej reformy edukacji. Dzięki licznie zebranym uwagom i analizom ekspertów, wersja 2.0 zawiera szereg innowacji i ulepszeń dostosowanych do aktualnych wyzwań edukacyjnych.

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy udostępnia rekomendacje przygotowane przez niezależne od IBE - PIB zespoły tematyczne pracujące nad zmianami w edukacji. To ważny krok w procesie doskonalenia systemu oświaty.

Dynamika i zmiany towarzyszą nam przez całe życie. Wszystko, co było aktualne wczoraj, jutro nabiera innej wagi i znaczenia dla naszego rozwoju, życia, czy obranej ścieżki osobistej i zawodowej.