Posiedzenie Rady Naukowej IBE
3 marca br. odbyło się drugie w tym roku posiedzenie Rady Naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych. Zapraszamy do zapoznania się z materiałami informacyjnymi po spotkaniu.
3 marca br. odbyło się drugie w tym roku posiedzenie Rady Naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych. Zapraszamy do zapoznania się z materiałami informacyjnymi po spotkaniu.
CEDEFOP opublikował ESI 2022, który jest jednym z narzędzi monitorowania zmian w obszarze kształtowania i aktywacji umiejętności w UE. Polski system zajął 10. miejsce wśród krajów UE.
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy. Zawarte są w niej praktyczne wskazówki dotyczące zapisania dziecka do szkoły oraz praw, jakie przysługują uczniom z zagranicy w polskich szkołach.
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało zestaw wskazówek i rekomendacji, które pomogą nauczycielom i pedagogom szkolnym w rozmowie o emocjach uczniów oraz informowaniu o aktualnej sytuacji w Ukrainie.
3 lutego br. podpisano porozumienie o współpracy między Instytutem Badań Edukacyjnych i Akademią Zamojską. Pod listem intencyjnym swój podpis złożyli: rektor Akademii Zamojskiej dr hab. Paweł Skrzydlewski oraz dyrektor IBE dr hab. Robert T. Ptaszek. W uroczystości wziął udział także dr Jakub Koper, zastępca dyrektora IBE i pełnomocnik ministra edukacji i nauki ds. studenckich.
Ferie, edukacja zdalna i pandemia COVID-19 nie ułatwiają pracy zespołowi badania PISA 2022, kierowanemu przez ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych. Pomimo tych trudności już na wiosnę w ponad 250 szkołach w Polsce odbędzie się główna część badania, będącego największym i najbardziej miarodajnym badaniem porównawczym umiejętności uczniów na świecie.
Minister Edukacji i Nauki ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Prognoza została przygotowana w oparciu o dane zebrane i opracowane m.in. przez ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych.
W najnowszym numerze "Przeglądu Psychologicznego" pojawił się artykuł "Narzędzia diagnostyczne do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży". Nad projektem pracują eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych.
W czasopiśmie FACETS ukazał się przegląd metod uczenia rzetelności badawczej i etyki naukowej. Z kolei w "Człowiek i Społeczeństwo" pojawił się artykuł dotyczący wykorzystanie wzorców naukowych. Zapraszamy do zapoznania się z publikacjami.