Uczenie się przez całe życie głównym tematem Kwartalnika ZSK
Kolejne wydanie Kwartalnika ZSK w całości poświęcone jest idei uczenia się przez całe życie (lifelong learning). Zapraszamy do pobrania oraz przeczytania artykułów ekspertów.
Kolejne wydanie Kwartalnika ZSK w całości poświęcone jest idei uczenia się przez całe życie (lifelong learning). Zapraszamy do pobrania oraz przeczytania artykułów ekspertów.
W Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się drugie posiedzenie Rady Naukowej. Poprowadził je przewodniczący RN IBE dr hab. Arkadiusz Jabłoński, prof. KUL.
W 2022 roku mija 70 lat od powstania naszego Instytutu. Bezpośrednio wywodzi się on z Instytutu Pedagogiki, założonego w 1952 roku. Tę instytucję przekształcono dwadzieścia lat później w Instytut Badań Pedagogicznych, a w 1990 roku nadano jej dzisiejszą nazwę. W centrum zainteresowania Instytutu Badań Edukacyjnych, niezależnie od aktualnej nazwy, zawsze znajdowała się edukacja i jej powiązania z rynkiem pracy.
Instytut Badań Edukacyjnych przystąpił do realizacji 8. edycji Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów. Badanie PISA odbędzie się między 1 marca a 25 kwietnia 2022 roku i obejmie 250 wylosowanych szkół ponadpodstawowych z całej Polski.
Zapraszamy do przesłuchania rozmowy poświęconej nowemu trendowi w edukacji, czyli mikrokwalifikacjom. System Odznaka+ jest rozwijany przez Instytutu Badań Edukacyjnych.
Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek powołał nowy skład Rady Naukowej IBE. W siedzibie resortu odbyło się uroczyste wręczenie powołań.
Ponad 70 szkół z całej Polski wzięło udział w konkursie WY:MYŚL KWALIFIKACJĘ z pulą nagród przekraczającą 32 tys. złotych!
Ekspertka IBE i liderka projektu dr Agnieszka Koterwas wzięła udział w konferencji "Media a edukacja. Przestrzeń relacji". Spotkanie zostało zorganizowane przez Zespół Edukacji Medialnej Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Zapraszamy do zapoznania się z artykułami opisującymi perspektywę edukacji dzieci, dorosłych oraz spojrzenia na edukację pod kątem jej roli w budowania stylów i strategii życiowych.