Biuletyn "eFEkty" pokazuje, jakie efekty osiągamy dzięki środkom z Funduszy Europejskich. W najnowszym numerze publikacji dużo miejsca poświęcono edukacji włączającej, a w osobnym artykule opisano projekt "Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży." Zachęcamy do lektury.
"Projekt stawia na zwiększenie kompetencji nauczycieli. Dzięki nowym metodom pracy będą oni mogli lepiej poznać swoich uczniów - ich uzdolnienia, potrzeby, trudności. Przykładem jest wprowadzenie szkolnej oceny funkcjonalnej. Pozwala ona odkryć mocne strony dziecka i poznać wyzwania, które przed nim stoją" - czytamy w artykule.
Obecnie przygotowujemy praktyczne poradniki, jak monitorować samopoczucie i rozwój uczniów. Powstaną także pomoce, które ułatwią ocenę poziomu uzdolnień np. matematycznych czy językowych – mówi Katarzyna Mykowska, liderka projektu. – Nauczyciele mogą czerpać wiedzę też z publikacji poświęconych projektowaniu uniwersalnemu w edukacji. To wszystko, wzbogacone serią warsztatów i seminariów, pozwoli skutecznie kształcić dzieci i młodzież o różnych potrzebach.
Więcej informacji w artykule na str. 32-33.
#FunduszeUE #funduszeEuropejskie
Projekt „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS). Nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23.