Celem szkolenia jest przygotowanie poradni psychologiczno-pedagogicznych do poszerzania prowadzonej diagnozy o element oceny funkcjonalnej. Zgodnie z biopsychospołecznym modelem zdrowia takie podejście jest niezbędne do udzielania właściwego wsparcia dla dzieci i młodzieży w każdym wieku, z uwzględnieniem ich zasobów i mocnych stron oraz zakresu posiadanych przez nich indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych.
Prace, które toczą się w Ministerstwie Edukacji Narodowej, zmierzają w stronę zbudowania międzysektorowego wsparcia dla uczniów/uczennic i ich rodzin oraz wprowadzenia oceny funkcjonalnej do codziennej pracy szkół i poradni. Nasze szkolenie pozwoli się do tego przygotować.
Rejestracja została zakończona.
Będziemy informować o nowych terminach szkolenia.
DLA KOGO?
- Jeśli jesteś specjalistką/specjalistą pracującą(-cym) w poradni psychologiczno-pedagogicznej
- Jeśli chcesz przyjrzeć się zadaniom i odpowiedzialności poradni psychologiczno-pedagogicznej w projektowaniu i monitorowaniu wsparcia osób uczących się
- Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności nt. skutecznego organizowania współpracy wewnątrzsektorowej i międzysektorowa w zakresie procesu oceny funkcjonalnej, w tym wykorzystania adekwatnych narzędzi w tym procesie
…to nasze szkolenie jest dla Ciebie.Zapraszamy zainteresowane osoby, zatrudnione w publicznych i niepublicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych:
- pedagogów/pedagożki,
- psychologów/psycholożki,
- pedagogów specjalnych/pedagożki specjalne,
- innych specjalistów (m.in. terapeutów/terapeutki, logopedów/logopedki).
DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?
-
Poznasz założenia procesu Oceny Funkcjonalnej (OF), w tym Szkolnej Oceny Funkcjonalnej i zrozumiesz podział ról w tym zakresie między szkołę i poradnię;
-
Rozwiniesz umiejętności prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, co ułatwi Ci ocenę potrzeb i możliwości uczniów i uczennic;
-
Poznasz narzędzie i procedury oceny funkcjonalnej;
-
Nabędziesz niezbędną wiedzę do budowania współpracy wewnątrzsektorowej (z podmiotami w ramach systemu oświaty) oraz z podmiotami zewnętrznymi w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej;
Szkolenie prowadzone jest przez współtwórczynie narzędzi do szkolnej oceny funkcjonalnej:
-
Dr hab. Ewa Domagała-Zyśk, prof. KUL
-
Dr hab. Beata Jachimczak, prof. UAM.
Więcej informacji w MATERIALE FILMOWYM
Tu znajdziesz PROGRAM SZKOLENIA
KIEDY I GDZIE?
Szkolenie zostanie zorganizowane w formule online. Spotkania z trenerkami będą odbywać się na platformie Zoom, natomiast materiały otrzymasz droga e-mailową. Każda grupa ma dwa 3-godzinne spotkania w godzinach popołudniowych. Podczas zapisu będziesz mieć możliwość wybrania pierwszej lub dla drugiej grupy (nie przewidujemy możliwości wybierania terminów z różnych grup). Liczba miejsc jest ograniczona. Każda grupa będzie liczyła 15 uczestników.
Grupa (do wyboru) |
Termin cz. I Prof. Ewa Domagała-Zyśk |
Termin części II Prof. Beata Jachimczak |
Pracownicy poradni PPP grupa 1. |
9 grudnia godz. 16.30-19.00 |
10 grudnia godz. 16.30-19.00 |
Pracownicy poradni PPP grupa 2. |
16 grudnia godz. 16.30-19.00 |
17 grudnia godz. 16.30-19.00 |
REKRUTACJA
Rekrutacja na szkolenia została zakończona.
Będziemy informować o nowych terminach szkolenia.
Wybór grupy przez Uczestnika stanowi równocześnie akceptację terminów i deklarację możliwości udziału w zajęciach w obu wskazanych dla danej grupy terminach. Po zarejestrowaniu i akceptacji zgłoszenia Uczestnik otrzymuje od Organizatora potwierdzenie, zawierające linki do poszczególnych spotkań. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w szkoleniu Uczestnik jest proszony o niezwłoczne przekazanie Organizatorowi informacji o rezygnacji. Umożliwi to zaproponowanie udziału w szkoleniu innej osobie.
ZASADY
- Szkolenie ma charakter zdalny. Materiały zostaną przekazane e-mailowo, a spotkania z trenerami odbędą się na platformie ZOOM. Po zakończeniu spotkań z trenerkami uczestnicy dostaną dostęp do materiału filmowego, stanowiącego podsumowanie treści zawartych w szkoleniu.
- Udział w szkoleniu jest całkowicie bezpłatny.
- Do udziału w szkoleniu zostaną dopuszczeni wyłącznie specjaliści pracujący w szkołach. Osoby nie spełniające tego kryterium zostaną odrzucone.
- Organizator stworzy listę rezerwową, zapewniając w ten sposób możliwość uzupełniania listy uczestników w przypadku zwolnienia się miejsca.
- Liczebność grup wynosi ok. 15-20 osób.
- Osoby, które uczestniczyły w obu dniach szkoleniowych otrzymają droga e-mailową zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia
- Z uwagi na pilotażowy charakter szkolenia uczestnicy zostaną zobligowani do wypełnienia anonimowej ankiety informacji zwrotnej. Ankieta będzie miała charakter on-line. Zwrot wypełnionej ankiety jest warunkiem uzyskania zaświadczenia.
HARMONOGRAM
DLA GRUPY 1
- do 1.12.2024 - termin rejestracji
- do 4.12.2024 - termin potwierdzenia przyjęcia na szkolenie i przesłanie niezbędnych informacji przez Organizatora
- 9-10.12.2024 - dwa spotkania szkoleniowe on-line z trenerkami
- do 13.12.2024 - przekazanie Uczestnikom linku do ankiety informacji zwrotnej i filmowego materiału podsumowującego szkolenie
- do 17.12.2024 - termin zwrotu wypełnionych ankiet on-line
Wystawienie i przesłanie uczestnikom zaświadczeń
DLA GRUPY 2
- do 1.12.2024 - termin rejestracji
- do 4.12.2024 - termin potwierdzenia przyjęcia na szkolenie i przesłanie niezbędnych informacji przez Organizatora
- 16-17.12.2024 - dwa spotkania szkoleniowe on-line z trenerkami
- do 19.12.2024 - przekazanie Uczestnikom linku do ankiety informacji zwrotnej i filmowego materiału podsumowującego szkolenie
- do 23.12.2024 - termin zwrotu wypełnionych ankiet on-line
Wystawienie i przesłanie uczestnikom zaświadczeń Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie