Uczestnicy projektu “Szkoła dostępna dla wszystkich” rozwijają swoją wiedzę i umiejętności w zakresie wdrażania działań mających na celu zwiększenie dostępności edukacji dla każdego ucznia.
Jedną z interwencji, której stosowania uczą się nauczyciele specjaliści jest przygotowywanie tekstów w taki sposób, aby były łatwe do czytania i zrozumienia, zgodnie z założeniami Projektowania Uniwersalnego w Edukacji (UDL- eng. Universal Design for Learning).
Znajomość w zasad przygotowywania tekstów i stosowanie ich w praktyce przez nauczycieli specjalistów daje wymierne korzyści uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi:
- pozwala na zaangażowanie się w proces zdobywania wiedzy,
- zapobiega wykluczeniu z zajęć szkolnych,
- pozwala na znalezienie potrzebnych informacji.
Natomiast dzięki odpowiednim grafikom przygotowanym przez nauczycieli, informacje będą dla uczniów bardziej czytelne i łatwiejsze do zrozumienia.
Wystąpienie dr Beaty Skotnickiej nt. wykorzystywania różnorodnych sposobów prezentacji treści podczas konferencji inaugurującej projekt „Szkoła dostępna dla wszystkich”.