Inspiracją do stworzenia publikacji „Jak wspierać nauczycieli w organizacji i monitorowaniu samodzielnego uczenia się uczniów? Vademecum dla dyrektorów” stało się rozporządzenie MEN zmieniające podejście do prac domowych. Kolejna publikacja z serii vademeców adresowana jest do dyrektorów i dyrektorek szkół. Znajdziemy w nim konkretne wskazówki, narzędzia i podpowiedzi, jakie działania można podjąć, aby skutecznie wspierać nauczycieli, uczniów i rodziców w rozwijaniu umiejętności samodzielnego uczenia się.
W poradniku są również scenariusze rad pedagogicznych, spotkań z rodzicami, przykłady zajęć z uczniami oraz arkusze obserwacji lekcji i ewaluacji. Zostały one tak przygotowane, żeby można było je wydrukować, wypełniać i korzystać z nich w praktyce. Te strony zostały oznaczone symbolem drukarki.
Zachęcamy również do zapoznania się z vademecami dotyczącymi wspierania uczniów w samodzielnym uczeniu się, adresowanymi do nauczycieli: klas I-III, IV-VIII oraz szkół ponadpodstawowych. Wkrótce kolejne poradniki dla uczniów oraz rodziców.
Pobierz (plik PDF)