flaga RPTekst łatwy do czytania

Szkolenie dla rad pedagogicznych "Ocena funkcjonalna: model, procedura, narzędzia"

IBE PIB zaprasza na bezpłatne szkolenie online dla rad pedagogicznych szkół ogólnodostępnych i integracyjnych „Ocena funkcjonalna: model, procedura, narzędzia”. Celem spotkania jest przedstawienie procesu oceny funkcjonalnej dzieci i młodzieży – ze szczególnym uwzględnieniem praktycznej adaptacji tego podejścia w warunkach szkolnych – oraz zapoznanie Państwa z narzędziem wspierającym prowadzenie obserwacji funkcjonalnej.

Ocena funkcjonalna może usprawnić pracę dydaktyczno-wychowawczą. Koncentracja na identyfikacji zasobów i mocnych stron uczniów, a także na precyzyjnym określaniu ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych, umożliwia bardziej ukierunkowane i efektywne udzielanie wsparcia w pracy z uczniami.

Informacje z resortu edukacji wskazują na dążenie do wprowadzenia elementów oceny funkcjonalnej do standardów pracy w szkołach.

DLA KOGO?

Oferta dotyczy zarówno szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych ogólnodostępnych i integracyjnych. Warunkiem przeprowadzania szkolenia jest:

  • zgłoszenie potrzeby szkolenia przez dyrektora lub osobę przez niego wskazaną prosimy kierować za pomocą formularza rejestracyjnego,
  • zadeklarowanie udziału 75% składu rady pedagogicznej w szkoleniu, 
  • dopełnienie przez uczestników szkolenia procedur wynikających z organizacji szkolenia w ramach projektu (por.: Informacje organizacyjne)

Ważne: Z uwagi na zakres szkolenia, oferta nie dotyczy podmiotów innych niż wskazane w opisie szkolenia (w tym przedszkoli i szkół specjalnych). 

CZAS: 3 godziny zegarowe spotkania online (z przerwą); szkolenia odbywają się w dniu i godzinach ustalonych z placówką (możliwe zarówno godziny poranne, południowe jak i popołudniowe w dni robocze od poniedziałku do piątku).

Uczestnicy szkolenia:

  • poznają założenia procesu Oceny Funkcjonalnej (OF), w tym Szkolnej Oceny Funkcjonalnej (SZOF) i zrozumieją podział ról w ich realizacji między szkołę i poradnię;
  • rozwiną umiejętności prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, co ułatwi ocenę potrzeb i możliwości uczniów i uczennic;
  • poznają kluczowe elementy Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF), w oparciu o którą skonstruowane zostały narzędzia obserwacyjne dla szkół i koncepcja oceny funkcjonalnej.  
  • poznają zasady prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, podczas korzystania  z narzędzi OF (na przykładzie Kwestionariusza Szkolnej Oceny Funkcjonalnej) 
  • nabędą niezbędną wiedzę do budowania współpracy między nauczycielami i specjalistami zatrudnionymi w szkole, rodzicami oraz z podmiotami zewnętrznymi w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej;
  • poznają poziomy wsparcia adekwatnego do potrzeb osób uczących się, zidentyfikowanych podczas procesu oceny funkcjonalnej. 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  1. Zgłoszenie potrzeby szkolenia przez dyrektora lub osobę przez niego wskazaną prosimy kierować za pomocą formularza rejestracyjnego. Prosimy o podanie w e-mailu liczebności rady pedagogicznej oraz nazwy i danych teleadresowych szkoły.  
  2. Ustalenie (drogą e-mailową lub telefoniczną) z pracownikiem IBE PIB możliwości przeprowadzania szkolenia, terminu oraz szczegółów dotyczących szkolenia. Zadeklarowanie udziału 75% osób z rady pedagogicznej na szkoleniu.
  3. Przesłanie przez Organizatora linków do dokumentów zgłoszeniowych (formularza rejestracji i deklaracji udziału w projekcie).
  4. Wypełnienie przez każdego uczestnika szkolenia formularza rejestracji i deklaracji  udziału w projekcie. Przesłanie formularza i deklaracji stanowi równocześnie akceptację terminu i potwierdzenie możliwości udziału w zajęciach. 
  5. Przekazanie przez Organizatora do każdego uczestnika e-maila potwierdzającego szkolenie oraz linku do spotkania. Dyrektorowi szkoły lub Osobie przez niego wskazanej w razie potrzeby udostępniamy listę osób zapisanych.
  6. Udział w szkoleniu na platformie ZOOM - standardowa oferta to 3 godziny spotkania online (z przerwą). W trakcie szkolenia uczestnicy wypełniają pre- i post-test, listę obecności oraz arkusz informacji zwrotnej. 

ZASADY UCZESTNICTWA 

  • Szkolenie ma charakter zdalny. Spotkania z trenerkami odbędą się na platformie ZOOM. 
  • Szkolenie ma charakter warsztatowy – wymaga aktywności uczestników.
  • Uczestnicy szkolenia są proszeni o zapewnienie sobie:
  • sprawnej kamery,
  • mikrofonu, umożliwiającego wypowiadanie się podczas zajęć,
  • dostępu do internetu,
  • miejsca, w którym można swobodnie prowadzić rozmowę on-line.
  • Udział w szkoleniu jest całkowicie bezpłatny.
  • W przypadku rad pedagogicznych o dużej liczebności, Organizator może zasugerować szkolenie pracowników w podziale na dwa terminy. 
  • Każdy uczestnik podczas szkolenia podpisze listę obecności w formie on-line.
  • Każdy uczestnik wypełni pre- i post-test, co pozwoli ocenić przyrost poziomu wiedzy  z zakresu tematyki szkolenia. 
  • Każdy uczestnik wypełni ankietę ewaluacyjną.
  • Każdy uczestnik, który:
  • dokona wpisu na liście obecności i będzie uczestniczył w szkoleniu
  • wypełni pre- i post-test

otrzyma: zaświadczenie o podniesieniu kwalifikacji (jeśli uzyska wyższy/równy wynik post-testu niż/i pre-testu) lub zaświadczenie o udziale w szkoleniu (jeśli uzyska niższy wynik post-testu niż pre-testu).

  • Zaświadczenia zostaną wystawione w formie elektronicznej i udostępnione drogą e-mailową.

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

#FunduszeUE

Wspieranie

dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży

FERS RP UE RGB 1