IBE PIB zaprasza na bezpłatne szkolenie online dla rad pedagogicznych szkół ogólnodostępnych i integracyjnych „Ocena funkcjonalna: model, procedura, narzędzia”. Celem spotkania jest przedstawienie procesu oceny funkcjonalnej dzieci i młodzieży – ze szczególnym uwzględnieniem praktycznej adaptacji tego podejścia w warunkach szkolnych – oraz zapoznanie Państwa z narzędziem wspierającym prowadzenie obserwacji funkcjonalnej.
Ocena funkcjonalna może usprawnić pracę dydaktyczno-wychowawczą. Koncentracja na identyfikacji zasobów i mocnych stron uczniów, a także na precyzyjnym określaniu ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych, umożliwia bardziej ukierunkowane i efektywne udzielanie wsparcia w pracy z uczniami.
Informacje z resortu edukacji wskazują na dążenie do wprowadzenia elementów oceny funkcjonalnej do standardów pracy w szkołach.
DLA KOGO?
Oferta dotyczy zarówno szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych ogólnodostępnych i integracyjnych. Warunkiem przeprowadzania szkolenia jest:
- zgłoszenie potrzeby szkolenia przez dyrektora lub osobę przez niego wskazaną prosimy kierować za pomocą formularza rejestracyjnego,
- zadeklarowanie udziału 75% składu rady pedagogicznej w szkoleniu,
- dopełnienie przez uczestników szkolenia procedur wynikających z organizacji szkolenia w ramach projektu (por.: Informacje organizacyjne)
Ważne: Z uwagi na zakres szkolenia, oferta nie dotyczy podmiotów innych niż wskazane w opisie szkolenia (w tym przedszkoli i szkół specjalnych).
CZAS: 3 godziny zegarowe spotkania online (z przerwą); szkolenia odbywają się w dniu i godzinach ustalonych z placówką (możliwe zarówno godziny poranne, południowe jak i popołudniowe w dni robocze od poniedziałku do piątku).
Uczestnicy szkolenia:
- poznają założenia procesu Oceny Funkcjonalnej (OF), w tym Szkolnej Oceny Funkcjonalnej (SZOF) i zrozumieją podział ról w ich realizacji między szkołę i poradnię;
- rozwiną umiejętności prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, co ułatwi ocenę potrzeb i możliwości uczniów i uczennic;
- poznają kluczowe elementy Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF), w oparciu o którą skonstruowane zostały narzędzia obserwacyjne dla szkół i koncepcja oceny funkcjonalnej.
- poznają zasady prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, podczas korzystania z narzędzi OF (na przykładzie Kwestionariusza Szkolnej Oceny Funkcjonalnej)
- nabędą niezbędną wiedzę do budowania współpracy między nauczycielami i specjalistami zatrudnionymi w szkole, rodzicami oraz z podmiotami zewnętrznymi w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej;
- poznają poziomy wsparcia adekwatnego do potrzeb osób uczących się, zidentyfikowanych podczas procesu oceny funkcjonalnej.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
- Zgłoszenie potrzeby szkolenia przez dyrektora lub osobę przez niego wskazaną prosimy kierować za pomocą formularza rejestracyjnego. Prosimy o podanie w e-mailu liczebności rady pedagogicznej oraz nazwy i danych teleadresowych szkoły.
- Ustalenie (drogą e-mailową lub telefoniczną) z pracownikiem IBE PIB możliwości przeprowadzania szkolenia, terminu oraz szczegółów dotyczących szkolenia. Zadeklarowanie udziału 75% osób z rady pedagogicznej na szkoleniu.
- Przesłanie przez Organizatora linków do dokumentów zgłoszeniowych (formularza rejestracji i deklaracji udziału w projekcie).
- Wypełnienie przez każdego uczestnika szkolenia formularza rejestracji i deklaracji udziału w projekcie. Przesłanie formularza i deklaracji stanowi równocześnie akceptację terminu i potwierdzenie możliwości udziału w zajęciach.
- Przekazanie przez Organizatora do każdego uczestnika e-maila potwierdzającego szkolenie oraz linku do spotkania. Dyrektorowi szkoły lub Osobie przez niego wskazanej w razie potrzeby udostępniamy listę osób zapisanych.
- Udział w szkoleniu na platformie ZOOM - standardowa oferta to 3 godziny spotkania online (z przerwą). W trakcie szkolenia uczestnicy wypełniają pre- i post-test, listę obecności oraz arkusz informacji zwrotnej.
ZASADY UCZESTNICTWA
- Szkolenie ma charakter zdalny. Spotkania z trenerkami odbędą się na platformie ZOOM.
- Szkolenie ma charakter warsztatowy – wymaga aktywności uczestników.
- Uczestnicy szkolenia są proszeni o zapewnienie sobie:
- sprawnej kamery,
- mikrofonu, umożliwiającego wypowiadanie się podczas zajęć,
- dostępu do internetu,
- miejsca, w którym można swobodnie prowadzić rozmowę on-line.
- Udział w szkoleniu jest całkowicie bezpłatny.
- W przypadku rad pedagogicznych o dużej liczebności, Organizator może zasugerować szkolenie pracowników w podziale na dwa terminy.
- Każdy uczestnik podczas szkolenia podpisze listę obecności w formie on-line.
- Każdy uczestnik wypełni pre- i post-test, co pozwoli ocenić przyrost poziomu wiedzy z zakresu tematyki szkolenia.
- Każdy uczestnik wypełni ankietę ewaluacyjną.
- Każdy uczestnik, który:
- dokona wpisu na liście obecności i będzie uczestniczył w szkoleniu
- wypełni pre- i post-test
otrzyma: zaświadczenie o podniesieniu kwalifikacji (jeśli uzyska wyższy/równy wynik post-testu niż/i pre-testu) lub zaświadczenie o udziale w szkoleniu (jeśli uzyska niższy wynik post-testu niż pre-testu).
- Zaświadczenia zostaną wystawione w formie elektronicznej i udostępnione drogą e-mailową.
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
#FunduszeUE
