Podsumowanie debaty online „Kompetencje nauczycieli w wielokulturowej szkole”

Zapraszamy do zapoznania się z debatą, która odbyła się online 10 maja 2024 r. z okazji 20-lecia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Została ona przygotowana przez Instytut Badań Naukowych we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej w ramach projektu „Tożsamość narodowa w edukacji szkolnej”.

Tematy, które zostały poruszone w czasie debaty, to:

  • Wyzwania, z którymi na co dzień mierzą się nauczyciele i dyrektorzy szkół pracy w wielokulturowych środowiskach
  • Możliwe rozwiązana i dobre praktyki pracy w wielokulturowych środowiskach.

Wśród panelistów znaleźli się:

  • prof. Małgorzata Bieńkowska, socjolożka, badaczka wielokulturowości pogranicza, kierowniczka Zakładu Socjologii Kultury, dziekan Wydziału Socjologii na Uniwersytecie w Białymstoku
  • dr Katarzyna Stankiewicz, pedagog, polonistka, prowadząca szkolenia dla nauczycieli w zakresie integracji uczniów z Ukrainy; naukowo zajmuje się pedagogiką społeczną, edukacją, komunikacją międzykulturową, wsparciem rodziny w sytuacjach migracji; pracownik naukowy UKSW w Warszawie
  • Michał Malinowski, założyciel i dyrektor Muzeum Bajek, Baśni i Opowieści MuBaBao, wykładowca akademicki, opowiadacz, etnograf, pedagog, szkoleniowiec, pisarz i podróżnik; studiował w Polsce, w Szwajcarii, w Japonii, w USA, między innymi na Wydziale Folkloru i Mitologii na Uniwersytecie w Harvardzie
  • dr Ziemowit Socha, badacz w projekcie Instytutu Badań Edukacyjnych „Tożsamość Narodowa w procesie edukacji szkolnej”, socjolog, etnolog, wykładowca.

Debatę poprowadził dr Dariusz Tułowiecki, pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych.