Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

W projekcie "Szkoła dostępdla dla wszystkich" powstają materiały mające na celu podniesienie kompetencji nauczycieli specjalistów w zakresie udzielania wsparcia uczniom, rodzicom i nauczycielom, także z doświadczeniem migracji.

Webinar "Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji"

Cel: wprowadzenie do kursu "W drodze do dwujęzyczności"

Zachęcamy do wysłuchania webinaru, podczas którego zostaną przedstawione szczegółowe informacje dotyczące uczniów z doświadczeniem migracji oraz samego kursu, jego programu, warunków uczestnictwa oraz zapisów. Dodatkowo, będą Państwo mieli okazję wysłuchać wypowiedzi organizatorów oraz autorów kursu, którzy przybliżą Państwu ideę i cele związane z zagadnieniem dwujęzyczności.

Dostępny będzie od 15.10.2024 r., od godziny 12:00 dla zapisanych uczestników.

Rejestracja i więcej informacji

Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Wydarzenie, któe odbyło się 3-4 października zainicjowało współpracę regionalną szkół, przedszkoli i Placówek Doskonalenia Nauczycieli w zakresie wdrażania strategii sprzyjających integracji społecznej, ochronie zdrowia psychicznego, dostępności edukacyjnej w szkołach i przedszkolach wszystkich województw w kraju.

Wydarzenie zorganizowane zostało przez Instytut Badań Edukacyjnych przy wsparciu Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz UNICEF i zgromadziło przedstawiciel uczelni oraz organizacji pozarządowych, autorów interwencji realizaowanych w projekcie, dyrektorów szkół oraz nauczycieli.

Pełna relacja z wydarzenia

Materiał pokonferencyjny "WSPÓŁPRACA BEZ GRANIC – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa

Materiał opracowany został na podstawie danych zebranych podczas Forum Eksperckiego "Współpraca bez granic - nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa", które odbyło się 27 czerwca 2024 r.

Zawiera on informacje dotyczące:

  • dzieci i uczniów z doświadczeniem migracji w polskim systemie edukacji;
  • roli nauczyciela w przyswajaniu języka drugiego przez uczniów z doświadczeniem migracji;
  • odpowiedzi na pytania uczestników Forum.

Materiał oraz transmisja z wydarzenia



Kalendarz wydarzeń

NASZE BADANIA