Kolejna publikacja z serii vademeców "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?" adresowana jest do dyrektorów i dyrektorek szkół. Znajdziemy w nim konkretne wskazówki, narzędzia i podpowiedzi, jakie działania można podjąć, aby skutecznie wspierać nauczycieli, uczniów i rodziców w rozwijaniu umiejętności samodzielnego uczenia się.
W poradniku znajdują się również:
- scenariusze rad pedagogicznych,
- scenariusze spotkań z rodzicami,
- przykłady zajęć z uczniami,
- arkusze obserwacji lekcji i ewaluacji.
Materiały zostały przygotowane w taki sposób, żeby można było je wydrukować, wypełniać i korzystać z nich w praktyce. Strony te zostały oznaczone symbolem drukarki.
Inspiracją do stworzenia publikacji „Jak wspierać nauczycieli w organizacji i monitorowaniu samodzielnego uczenia się uczniów? Vademecum dla dyrektorów” stało się rozporządzenie MEN zmieniające podejście do prac domowych.
Zachęcamy również do zapoznania się z vademecami dotyczącymi wspierania uczniów w samodzielnym uczeniu się, adresowanymi do nauczycieli: klas I-III, IV-VIII oraz szkół ponadpodstawowych. Wkrótce kolejne poradniki dla uczniów oraz rodziców.
Więcej informacji o działaniach w ramach zadania "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?".