flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Find out what the Progress in International Reading Literacy Study looks like

PIRLS 2026. Find out what the Progress in International Reading Literacy Study looks like

PIRLS is one of the largest educational studies assessing the reading comprehension skills of pupils in the fourth year of school education. We invite you to learn about the process of preparing and conducting the study.
The results of the international TALIS survey will be announced in October

The results of the international TALIS survey will be announced in October

The TALIS survey provides reliable data that helps to better understand the situation of teachers and the needs of schools. This will give us knowledge that will enable us to support schools, teachers, and pupils.
Do men and women really differ in mathematical ability?

Do men and women really differ in mathematical ability?

Differences in mathematical achievement between men and women are generally small or statistically insignificant -argues Aleksandra Gajda of the Maria Grzegorzewska University in her latest article published in the scientific...

‘Young people's social mobility expectations in an unequal world’. An article by Francesca Borgonovi and Artur Pokropek in ‘Science’

‘Young people's social mobility expectations in an unequal world’. An article by Francesca Borgonovi and Artur Pokropek in ‘Science’

An article by Francesca Borgonovi (UCL/OECD) and Artur Pokropek (IBE PIB) in the latest issue of the journal analyses the expectations of young people in 57 countries around the world, based on the 2022 PISA survey.

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy i Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty, Jolanta Skrzypczyńska, serdecznie zapraszają do udziału w seminarium metodyczno-naukowym dla kadr systemu oświaty z województwa warmińsko-mazurskiego.

Seminarium „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia” ma na celu przekazanie informacji nt. założeń i praktyki oceniania wspierającego uczenie się oraz rozwój uczniów i uczennic, ujęcia tematyki oceniania z perspektywy psychologii edukacyjnej, a także kluczowych dla szkoły wyzwań w tym obszarze. Dodatkowo podczas panelu dyskusyjnego omówione zostaną dobre praktyki sprzyjające motywowaniu uczniów i uczennic do rozwoju.

Kiedy i gdzie

Wydarzenie to odbędzie się 19 lutego 2025 r. w godz. 10:00 – 15:30 w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego przy ul. Dybowskiego 11 w Olsztynie.

Program oraz rejestracja

Agenda seminarium do pobrania

Prosimy o potwierdzenie udziału w seminarium do 12 lutego br., poprzez wypełnienie deklaracji uczestnictwa w projekcie oraz formularza rejestracyjnego.

Materiały informacyjne zostaną przekazane drogą elektroniczną 13 lutego br. na adres e-mail osób, które potwierdzą udział w wydarzeniu.

Kontakt

W sprawach organizacyjnych prosimy o kontakt z: Kamil Słowik, tel. 511 273 052, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Seminarium odbędzie się w ramach projektu realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy pn.: “Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS).

Nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie