Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Zespół

Okładka publikacji

Krzysztof Biedrzycki

Główny ekspert ds. badań i analiz

Absolwent polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, studiował też Filmoznawstwo na UJ i filozofię na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, doktor habilitowany nauk humanistycznych. Profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Badacz edukacji, teoretyk procesu dydaktycznego oraz twórca narzędzi dydaktycznych do nauczania języka polskiego w szkole. Od 2009 roku związany z Instytutem Badań Edukacyjnych w Warszawie. Współtworzył i realizował liczne badania dotyczące dydaktyki języka polskiego. Współautor kilkunastu raportów z badań, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych PISA, a także monografii „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA”. W latach 2012-2016 związany z czasopismem „Edukacja”, od 2014 członek kolegium redakcyjnego pisma „Polonistyka. Innowacje”. W działalności akademickiej skupia się na współczesnej poezji polskiej oraz teorii i praktyce interpretacyjnej literatury różnych epok oraz filmu. Autor monografii, ponad 100 artykułów naukowych, współautor dwóch serii podręczników do nauczania języka polskiego dla szkół ponadpodstawowych, zaangażowany w prace nad podstawami programowymi z zakresu języka polskiego w roku 2008. Ekspert Centralnej Komisji Egzaminacyjnej od 2009. Wykładał na uniwersytetach w USA i Francji.